![](https://eprehledne.cz/wp-content/uploads/2023/11/navigace-scaled.jpg)
Automobilový gigant Škoda Auto přináší revoluční změnu ve svých službách. Nejnovější modely vozů, včetně Škoda Kodiaq, již nebudou automaticky obsahovat bezplatnou navigaci. Tato změna je součástí nového přístupu značky k on-demand službám, kde si zákazníci budou moci vybrané funkce aktivovat nebo stáhnout za poplatek.
Nový věk personalizace u Škody
Nová strategie Škoda zahrnuje přechod na systém MIB4, který je charakterizován stálým připojením k internetu. V důsledku toho si zákazníci budou muset navigaci a další funkce, jako adaptivní tempomat či automatické stmívání světel, aktivovat samostatně. Tento krok reflektuje rostoucí trend využívání mobilních map, jako jsou mapy pro Android a Apple iOS, a zároveň nabízí možnost personalizace vozidla podle individuálních potřeb.
Změna přístupu, výhody a výzvy
Škoda rozhodla ukončit nabídku bezplatné navigace ve svých nových vozech jako součást přechodu na on-demand (na vyžádání) služby. Tento krok reflektuje rostoucí trend používání mobilních mapových aplikací, jako jsou Google Maps a Apple Maps, a zároveň umožňuje větší personalizaci vozidel. Zákazníci si tak budou moci vybrat a aktivovat pouze ty funkce, které skutečně potřebují a chtějí využívat, což může zahrnovat navigaci za poplatek. Tato strategie také odráží snahu Škoda přizpůsobit se měnícím se preferencím a potřebám zákazníků v digitálním věku, kde jsou online služby a aplikace stále důležitější.
Škoda se s tímto novým modelem podnikání pohybuje na tenkém ledě. V minulosti se podobný koncept on-demand služeb neosvědčil u všech značek. Například BMW čelilo kritice kvůli zpoplatnění vyhřívaných sedadel. Nicméně, u elektromobilů je tento přístup přijímán přirozeněji, což naznačuje, že trh se může ubírat tímto směrem.
![](https://eprehledne.cz/wp-content/uploads/2023/11/skoda-auto-800x533.jpg)
Jaké budou náklady?
Zatím není jasné, zda Škoda zavede jednorázový poplatek, nebo model měsíčního předplatného pro tyto nové funkce. Martin Jahn, šéf prodeje a marketingu Škoda, zdůraznil, že společnost ještě zvažuje nejlepší možnost. Tento krok je testem trhu a odrazem snahy vyhovět rozdílným potřebám zákazníků.
Předchozí zkušenosti
Škoda již experimentovala se stahovatelnými funkcemi u modelu Octavia, který využívá systém MIB3, podobně jako Volkswagen ID 3. Zde si zákazníci mohli za jednorázovou platbu přidat funkce, jako je automatické stmívání světlometů. Tento trend v automobilovém průmyslu naznačuje posun k většímu zaměření na softwarové a hardwarové funkce, které mohou být aktivovány až po zakoupení vozu.
Tato strategie Škoda otevírá nové možnosti pro personalizaci vozů a zároveň reaguje na změněné preference zákazníků. Zda se tento přístup stane novým standardem v automobilovém průmyslu, ukáže čas. Nicméně, jedno je jisté: Škoda se nebojí inovovat a přizpůsobovat se měnícím se trendům.
Foto: Shutterstock, zdroj: Skoda-auto, ePenize, Skoda-auto
stejne skrachujou zlata čina
ať si Škodovka strčí navigaci do ….. Každý používá WAZE, GOOGLE nebo v poslední době, čím dál lepší SEZNAM
Já bych si předkoupil vlastnost: dodržuj všechna moje nastavení dokud je nezměním a ne znova vše nastavovat po nastartování – typicky Stop-start…
škodovku už nechci. Loukot nejhorší.
Nechť si zpoplatněné služby vetknou za klobouk. Já už nemám Škodivku 5 let a s Japonkou je mi lépe.
Neuvěřitelný a špatný krok Škody, navigace je standard zvyšující bezpečnost a plynulost dopravy. Škodovky jsou už takhle drahé.
Asi chtějí odradit další potenciální zákazníky, v době zvyšování bezpečnosti ve všech odvětvích je to odvážný krok stranou…