Automobilový gigant Škoda Auto přináší revoluční změnu ve svých službách. Nejnovější modely vozů, včetně Škoda Kodiaq, již nebudou automaticky obsahovat bezplatnou navigaci. Tato změna je součástí nového přístupu značky k on-demand službám, kde si zákazníci budou moci vybrané funkce aktivovat nebo stáhnout za poplatek.
Nový věk personalizace u Škody
Nová strategie Škoda zahrnuje přechod na systém MIB4, který je charakterizován stálým připojením k internetu. V důsledku toho si zákazníci budou muset navigaci a další funkce, jako adaptivní tempomat či automatické stmívání světel, aktivovat samostatně. Tento krok reflektuje rostoucí trend využívání mobilních map, jako jsou mapy pro Android a Apple iOS, a zároveň nabízí možnost personalizace vozidla podle individuálních potřeb.
Změna přístupu, výhody a výzvy
Škoda rozhodla ukončit nabídku bezplatné navigace ve svých nových vozech jako součást přechodu na on-demand (na vyžádání) služby. Tento krok reflektuje rostoucí trend používání mobilních mapových aplikací, jako jsou Google Maps a Apple Maps, a zároveň umožňuje větší personalizaci vozidel. Zákazníci si tak budou moci vybrat a aktivovat pouze ty funkce, které skutečně potřebují a chtějí využívat, což může zahrnovat navigaci za poplatek. Tato strategie také odráží snahu Škoda přizpůsobit se měnícím se preferencím a potřebám zákazníků v digitálním věku, kde jsou online služby a aplikace stále důležitější.
Škoda se s tímto novým modelem podnikání pohybuje na tenkém ledě. V minulosti se podobný koncept on-demand služeb neosvědčil u všech značek. Například BMW čelilo kritice kvůli zpoplatnění vyhřívaných sedadel. Nicméně, u elektromobilů je tento přístup přijímán přirozeněji, což naznačuje, že trh se může ubírat tímto směrem.
Jaké budou náklady?
Zatím není jasné, zda Škoda zavede jednorázový poplatek, nebo model měsíčního předplatného pro tyto nové funkce. Martin Jahn, šéf prodeje a marketingu Škoda, zdůraznil, že společnost ještě zvažuje nejlepší možnost. Tento krok je testem trhu a odrazem snahy vyhovět rozdílným potřebám zákazníků.
Předchozí zkušenosti
Škoda již experimentovala se stahovatelnými funkcemi u modelu Octavia, který využívá systém MIB3, podobně jako Volkswagen ID 3. Zde si zákazníci mohli za jednorázovou platbu přidat funkce, jako je automatické stmívání světlometů. Tento trend v automobilovém průmyslu naznačuje posun k většímu zaměření na softwarové a hardwarové funkce, které mohou být aktivovány až po zakoupení vozu.
Tato strategie Škoda otevírá nové možnosti pro personalizaci vozů a zároveň reaguje na změněné preference zákazníků. Zda se tento přístup stane novým standardem v automobilovém průmyslu, ukáže čas. Nicméně, jedno je jisté: Škoda se nebojí inovovat a přizpůsobovat se měnícím se trendům.
Foto: Shutterstock, zdroj: Skoda-auto, ePenize, Skoda-auto
stejne skrachujou zlata čina
ať si Škodovka strčí navigaci do ….. Každý používá WAZE, GOOGLE nebo v poslední době, čím dál lepší SEZNAM
Já bych si předkoupil vlastnost: dodržuj všechna moje nastavení dokud je nezměním a ne znova vše nastavovat po nastartování – typicky Stop-start…
škodovku už nechci. Loukot nejhorší.
Nechť si zpoplatněné služby vetknou za klobouk. Já už nemám Škodivku 5 let a s Japonkou je mi lépe.
Neuvěřitelný a špatný krok Škody, navigace je standard zvyšující bezpečnost a plynulost dopravy. Škodovky jsou už takhle drahé.
Asi chtějí odradit další potenciální zákazníky, v době zvyšování bezpečnosti ve všech odvětvích je to odvážný krok stranou…