15/06/2024

Samoobslužné pokladny začínají být doslova noční můrou většiny obchodních řetězců v České republice. Co bylo kdysi zamýšleno jako velká modernizace, která měla ulevit zaměstnancům a snížit jejich počty, to se ukázalo být jako velká slabina každého obchodu.

Už na ně nevyzrajete

Lidé se totiž poměrně rychle naučili samoobslužných pokladen zneužívat. Z nějakého důvodu nemají pocit provinění, když se jim na ně podaří vyzrát. Naopak to berou jako svého druhu hru, byť se tu dopouštějí jednoznačně protizákonné činnosti.

V mnoha tuzemských obchodech začalo být mimo jiné standardem, že si to lidé zamířili přímo do zóny se samoobslužnými pokladnami, ale namísto toho, aby si zboží sami namarkovali, tak jí prostě jenom s plným vozíkem či košíkem prošli bez placení. A bylo vymalováno.

To už teď ale v drtivé většině obchodů nebude možné. Začaly se tu totiž budovat bezpečnostní brány a turnikety, které vám v podobném počínání zabrání.

Kombinace moderních technologií a ostrahy zajišťuje prevenci krádeží a vytváří bezpečné prostředí pro nákup. Proti krádežím se bráníme pomocí elektronických bran a elektronické ochrany zboží, které detekují případně odcizené zboží,” uvedla mluvčí obchodního řetězce Lidl Eliška Froschová Stehlíková.

Používají různé metody

Oproti tomu Tesco zatím bezpečnostní brány nezavádí, byť se to dá do budoucna očekávat. Má však jiné metody, jak na nepoctivé zákazníky vyzrát. “Například zaměstnance pravidelně proškolujeme a zavádíme nové technologie na rozpoznání pokusů o krádeže,” informoval řetězec.

Čtěte také: Velký obchodní řetězec v Česku stahuje oblíbený výrobek. Nesmíte ho použít, jinak to bude hodně zlé

Obchody schválně nechtějí prozrazovat všechny své metody, ovšem jde o poměrně pokročilé záležitosti, které by měly zabránit nejrůznějším trikům zákazníků na samoobslužných pokladnách, jako je například přelepování štítků apod.

Foto: Shutterstock

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *