15/06/2024

Možná si říkáte, že na prodeji potravin a dalšího zboží základní potřeby není nic náročného a složitého. Ovšem společnosti, které se tomu věnují, neustále něco vymýšlejí, aby šly s dobou a trendy. Někdy je to ku prospěchu zákazníků, jindy jsou novinky takové, že se spíše přizpůsobují potřebám obchodních řetězců.

Zákazníkům se to nelíbí

Druhá možnost je pravděpodobně příčinou změn, které v poslední době rozjel Lidl. Ten se snaží dlouhodobě nabírat nové pracovní síly a slibuje jim velmi zajímavé odměny, avšak takto náročnou práci už chce vykonávat stále méně zaměstnanců. V obchodních řetězcích je také značná míra fluktuace, a tak nepřekvapí, že se řetězec pokouší vystačit si s menším počtem pracovníků.

Možná už jste si toho také všimli. V Lidlu už není otevřeno tolik pokladen jako dříve a provoz na nich tolik neodsýpá. Místy to připomíná v tomto ohledu nechvalně proslulý Albert. Personál se přitom snaží zákazníky lifrovat na samoobslužné pokladny, do kterých společnost hodně investuje a nutno říct, že jsou asi nejlepší na trhu.

Co se vám ale může nově také přihodit, je to, že nebude otevřena vůbec žádná pokladna. “Před pár dny jsem šel do Lidlu na velký nákup. Vozík jsem naplnil po okraj zbožím, ale když jsem přijel k pokladní zóně, byly všechny kasy zavřené. Jediný přítomný člen personálu mě odkázal na samoobslužnou pokladnu. Tam jsem markováním strávil dvacet minut,” říká pan Artur z Berouna. “Něco takového jsem ještě nezažil a už nikdy zažít nechci. Pokud to udělají i příště, tak jim tam ten vozík nechám.

Je to dobré rozhodnutí?

Lidl připouští, že podobný model skutečně testuje. Ne snad, že by pokladny byly zavřeny neustále, ale v určitých méně frekventovaných hodinách se to může stát. Zároveň však oficiální představitelé dodávají, že pokud se objeví zákazník s větším nákupem, měla by se otevřít standardní kasa.

Čtěte také: Billa má problémy, zákazníci si stěžují. Obchod jako za socíku. A co teprve ten přebalenej hnus z Penamu

Ale i to může být problémem. Kromě toho, že v reálu to nemusí fungovat, to povede k tomu, že se nejprve bude muset najít pracovník, který zanechá své činnosti jinde na prodejně a na pokladnu doběhne. To může dle zkušeností trvat několik minut, a ty bude muset zákazník čekat.

Foto: Shutterstock

Nenechte si ujít
Jeden by řekl, že na takové jméno musí být každý hrdý. Přeci jen, jde pravděpodobně o nejznámější české příjmení, které proslavil jeho nositel. Ten byl ve světě velmi dobře známý a dodnes se na něj vzpomíná ve velmi pozitivním duchu. Dagmar Havlová by tedy měla být ráda, že může takové slavné jméno nosit. Popsala celý vývoj Bývalá první dáma a také velmi známá a oblíbená herečka neustále budí rozruch a pozornost. V posledních letech se dokázala ve velkém stylu vrátit k herecké činnosti a opět si užívá na vrcholu slávy. Dnes jednoznačně patří k nejvýznamnějším osobnostem tuzemského zábavního průmyslu. Navíc jí doprovází právě ta aura, že stála po boku tak legendární osobnosti, jakou prezident ztělesňoval. V nedávné době byl o jejím životě odvysílán pořad na CNN Prima News, ve kterém se diváci dozvěděli skutečně zajímavé detaily. Jedním z těch nejvýznamnějších jsou právě okolnosti kolem její jména. Po sňatku jí Václav Havel totiž radil, ať si ponechá své příjmení, případně ať používá obě. Tudíž by se jmenovala Havlová-Veškrnová nebo Veškrnová-Havlová. Tehdy to však novopečená první dáma odmítla a změnou jména se plně oddala svému choti a svým způsobem i celé zemi. Ostatně, tehdy by nějaké manýry se jménem byly veřejností pravděpodobně vnímány velmi negativně. Provedla zásadní změnu Pravdou je, že dnes svého rozhodnutí lituje. Vysvětlila to poněkud kostrbatě. Prý se dnes stále opakují filmy, ve kterých hrála pod svým původním jménem, a ty filmy jsou velmi kvalitní. Podle svých slov se zpronevěřila i svému otci, jehož rodné příjmení opustila. Tatínek na ni byl vždy velmi pyšný, a tak ji mrzí, že si neponechala jeho jméno. Je až s podivem, jak své jméno Dagmar Havlová prožívá. Popsala dokonce i zkušenost, že jeho změna má vliv na psychiku ženy. Když potom přestala být první dámou a manželkou, začala se vracet ke svému původnímu já, tedy Dagmar Veškrnové. Čtěte také: Slavná česká herečka je na mizině. Nemůže si dopřát ani dovolenou Nakonec to vyřešila šalamounsky a po letech neustálého zvažování, zda to nebude vnímáno jako znevážení, se rozhodla pro změnu jména. Teď tedy používá variantu Dagmar Havlová-Veškrnová. Většině lidí už je to ale jedno, protože ji poznají pod jakýmkoliv jménem. Foto: Shutterstock [...]
Kdo snad doufal, že se Chorvatsko s cenami pro rok 2024 umoudří, byl by na omylu. Místní podnikatelé doufají, že lidé zapomněli na extempore z minulé sezóny, zvykli si na všudypřítomnou inflaci a v rámci dovolené budou zase ochotní utrácet jako o závod. Vždyť, kdo by se na dovolené zaobíral cenami a kazil si jimi náladu, že? Ať se hlavně utrácí a nic se neřeší. Nepříjemná zkušenost Jistě, najdou se stále provozovatelé služeb, kteří jsou rozumní a dobře ví, že částky za obyčejné věci nemohou šponovat donekonečna. Když potom za čevapčiči platíte v přepočtu 500 Kč, přijde to drahé i turistům z Německa nebo Švýcarska, kteří si na to loni ve velkém stěžovali. Nezdá se však, že by tomu letos mělo být jinak. Ba právě naopak, některé podniky ceny ještě více napálily. Přesvědčil se o tom pan Marcel Pešek z Kladna, který vyrazil do Chorvatska v červnu, protože očekával menší davy, ale také nižší předsezónní ceny. Ani jednoho se nedočkal. “Lidí už je tady opravdu požehnaně a pláže se každým dnem plní víc a víc. Nedokážu si představit, jak to tady bude vypadat v červenci. To ta země snad rupne ve švech,” líčí turista z České republiky pro server Epřehledně.cz. Ten rozhodně nemá děravé kapsy, ale místní ceny ho nemile překvapily, zejména potom jeden zážitek. “Šli jsme na procházku po promenádě, a sedli jsme si tam do jedné kavárny. Ceny jsme dopředu neřešili, protože jsem objednával jen čtyři kávy, limonádu a dvě vody,” říká pan Marcel. “Na dovolené nikdy nepočítám, ale tady člověk tak nějak podvědomě ví, jaké ceny by měly být. Proto mě opravdu překvapilo, když přinesli účet.“ Musel vybírat z bankomatu Útrata za těchto pár nápojů činila 55 euro. Ukázalo se, že za jednu kávu účtují deset euro, tedy přibližně 250 korun. “To mi přijde opravdu dost, obzvlášť když máte zkušenost z Itálie, kde i na frekventovaných místech stojí třeba dvě eura,” říká nespokojený turista. “Kdybych věděl, kolik za to chtějí, rozhodně bych tam nešel.“ Čtěte také: Velký průšvih v Chorvatsku. První turisté řekli, co se tam letos stalo. Češi už toho mají opravdu plné zuby Tím však celá nepříjemná anabáze ani zdaleka nekončila. “Ukázalo se, že v peněžence mám jenom 40 euro, což jsem myslel, že bude s velkou rezervou stačit. Tak jsem vytáhl kartu, ale tu číšník odmítl. Chtěl peníze na ruku. Tak jsem musel běžet ještě 300 metrů do bankomatu, abych vybral, vrátil se, a zaplatil. To jsou tedy služby, to vám řeknu,” vypráví Marcel. Dýško prý žádné nenechal a číšník se tvářil kysele. “Ani nepoděkoval, jen se otočil a odešel.” Foto: Shutterstock [...]
Těžko věřit tomu, co se aktuálně v Bruselu odehrává. Jde o další zoufalý krok úředníků, který bohužel schytají běžní občané, a to i ti v České republice, jelikož nemáme žádnou šanci se z těchto nařízení a opatření vymanit. Došlo totiž k uvalení cel na levná čínská vozidla, konkrétně ta s elektrickým pohonem. Co to zase vymysleli? Vše je třeba zasadit do kontextu. Evropská unie se rozhodla, že od roku 2035 nebude možné vyrábět a na zdejším trhu prodávat vozidla se spalovacím motorem. Už to vyvolalo obrovskou bouři, protože podle expertů na to není připravena infrastruktura ani peněženky zákazníků. Jediná povolená elektroauta jsou totiž podstatně dražší. Na to padaly argumenty, že vývoj přeci povede k tomu, že se technologie elektromobilů bude zlevňovat a spolu s ní i koncový produkt. To se nakonec skutečně děje. Zejména v Číně dnes dokáží elektrovozy produkovat poměrně levně, a to ve velmi slušné kvalitě. Jenže co se nestalo. Tento velmi konkurenceschopný produkt začali vyvážet do Evropy. A zdejší automobilky včetně mladoboleslavské Škody Auto mají náhle problém. Nedokáží mu totiž vytvořit adekvátní konkurenci. Zákazníkům je přitom vcelku jedno, zda si koupí Škodovku nebo elektrické vozidlo čínské provenience od automobilky, o které dosud neslyšeli. Hlavně, že bude odpovídat poměr ceny a výkonu, což se v tomto případě děje měrou vrchovatou. Prodeje čínských vozů rostou v Evropě velmi rychle, a to právě na úkor místních prodejců. A těm navíc padají ještě prodeje v samotné Číně, protože tam už o jejich vozy také logicky není žádný zájem. Auta se brzy prodraží A co udělala Evropská unie? Jednoduše na čínská auta uvalila cla, která budou dosahovat až 38 %. Včetně různých dalších poplatků mohou přitom dosáhnout takřka až 50 % z ceny vozidla. Nejvíce to přitom odnesla automobilka SAIC, která vyrábí v Česku velmi oblíbená auta pod značkou MG. Ta se tu prodávají jako po másle, včetně těch elektrických. Brzy však pořádně zdraží. Cla vstupují v platnost od 4. července 2024, tedy za necelý měsíc. “Brusel dnes v podstatě lidem v EU zakázal levná elektroauta. Čína teď bude říkat, že EU jedná v rozporu s cílem snižovat globální emise CO2. A pokud elektrovozy opravdu emise snižují – jak tvrdí sama EU -, bude mít Čína vlastně pravdu. Další fiasko Green Dealu,” komentoval to ekonom Lukáš Kovanda. Brusel dnes v podstatě lidem v EU zakázal levná elektroauta. Čína teď bude říkat, že EU jedná v rozporu s cílem snižovat globální emise CO2.A pokud elektrovozy opravdu emise snižují – jak tvrdí sama EU -, bude mít Čína vlastně pravdu.Další fiasko Green Dealu. pic.twitter.com/837hQ2U4fL— Lukáš Kovanda (@LukasKovanda) June 12, 2024 Čtěte také: Nejhorší benzinky v Česku. Pokud tady natankujete, odděláte si šmahem auto Některé čínské automobilky podle všeho s evropskými úřady spolupracovaly a vymohly si o něco nižší cla. Například Geely, pod které spadá i švédské Volvo, bude platit 20 % a největší světová automobilka BYD dokonce jen 17 %. To celé přitom budí pochybnosti o tom, proč se tu měří dvojím metrem. Foto: Shutterstock [...]

5 názorů u článku “Lidl rozzuřil Čechy. Spustil novinku, které nikdo nerozumí. Takhle to dál nejde

  1. V žádném případě nebudu pracovat za Lidl, nakoupím si jinde….

  2. V Lídlu jsem přestal nakupovat hned v ten den co jsem jako jejich stálí zákazník musel aktivovat ještě kupón

  3. Zase z komára velblouda,
    holt je dnes v módě děsit lidi.
    Samoobslužné pokladny jsou fajn na nákupy do 10 kusů.
    Ještě se mi nestalo, aby nebyla otevřená žádná klasická kasa.
    Pokud jedu na velký nákup a mám plný velký vozík, tak vybrat a naložit trvá klidně i hodinu, takže těch pár minut zdržení na kase je jak nic.
    Lidi, mějte rozum.

  4. Nefunguje pokladna ? Nchte jim tam plny vozuk a odejdete. Uvidime kdo dele vydrzi.

  5. Většinou mě zprávy tohoto typu nechávají v klidu, ale musím říci, že tentokrát souhlasím s názory lidí, kteří si taky myslí, že při velkém nákupu v podstatě děláte práci za někoho jiného. A protože v ceně zboží jsou mimo jiné započítané i náklady na práci prodavače měla by být na nákup alespoň nějaká sleva. Samoobslužná kasa je dobrá když máš pár kusů zboží a spěcháš, protože na tý jediný kase s prodavačem je plno.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *