Možná si říkáte, že na prodeji potravin a dalšího zboží základní potřeby není nic náročného a složitého. Ovšem společnosti, které se tomu věnují, neustále něco vymýšlejí, aby šly s dobou a trendy. Někdy je to ku prospěchu zákazníků, jindy jsou novinky takové, že se spíše přizpůsobují potřebám obchodních řetězců.
Zákazníkům se to nelíbí
Druhá možnost je pravděpodobně příčinou změn, které v poslední době rozjel Lidl. Ten se snaží dlouhodobě nabírat nové pracovní síly a slibuje jim velmi zajímavé odměny, avšak takto náročnou práci už chce vykonávat stále méně zaměstnanců. V obchodních řetězcích je také značná míra fluktuace, a tak nepřekvapí, že se řetězec pokouší vystačit si s menším počtem pracovníků.
Možná už jste si toho také všimli. V Lidlu už není otevřeno tolik pokladen jako dříve a provoz na nich tolik neodsýpá. Místy to připomíná v tomto ohledu nechvalně proslulý Albert. Personál se přitom snaží zákazníky lifrovat na samoobslužné pokladny, do kterých společnost hodně investuje a nutno říct, že jsou asi nejlepší na trhu.
Co se vám ale může nově také přihodit, je to, že nebude otevřena vůbec žádná pokladna. “Před pár dny jsem šel do Lidlu na velký nákup. Vozík jsem naplnil po okraj zbožím, ale když jsem přijel k pokladní zóně, byly všechny kasy zavřené. Jediný přítomný člen personálu mě odkázal na samoobslužnou pokladnu. Tam jsem markováním strávil dvacet minut,” říká pan Artur z Berouna. “Něco takového jsem ještě nezažil a už nikdy zažít nechci. Pokud to udělají i příště, tak jim tam ten vozík nechám.“
Je to dobré rozhodnutí?
Lidl připouští, že podobný model skutečně testuje. Ne snad, že by pokladny byly zavřeny neustále, ale v určitých méně frekventovaných hodinách se to může stát. Zároveň však oficiální představitelé dodávají, že pokud se objeví zákazník s větším nákupem, měla by se otevřít standardní kasa.
Čtěte také: Billa má problémy, zákazníci si stěžují. Obchod jako za socíku. A co teprve ten přebalenej hnus z Penamu
Ale i to může být problémem. Kromě toho, že v reálu to nemusí fungovat, to povede k tomu, že se nejprve bude muset najít pracovník, který zanechá své činnosti jinde na prodejně a na pokladnu doběhne. To může dle zkušeností trvat několik minut, a ty bude muset zákazník čekat.
Foto: Shutterstock
V žádném případě nebudu pracovat za Lidl, nakoupím si jinde….
V Lídlu jsem přestal nakupovat hned v ten den co jsem jako jejich stálí zákazník musel aktivovat ještě kupón
Zase z komára velblouda,
holt je dnes v módě děsit lidi.
Samoobslužné pokladny jsou fajn na nákupy do 10 kusů.
Ještě se mi nestalo, aby nebyla otevřená žádná klasická kasa.
Pokud jedu na velký nákup a mám plný velký vozík, tak vybrat a naložit trvá klidně i hodinu, takže těch pár minut zdržení na kase je jak nic.
Lidi, mějte rozum.
Nefunguje pokladna ? Nchte jim tam plny vozuk a odejdete. Uvidime kdo dele vydrzi.
Většinou mě zprávy tohoto typu nechávají v klidu, ale musím říci, že tentokrát souhlasím s názory lidí, kteří si taky myslí, že při velkém nákupu v podstatě děláte práci za někoho jiného. A protože v ceně zboží jsou mimo jiné započítané i náklady na práci prodavače měla by být na nákup alespoň nějaká sleva. Samoobslužná kasa je dobrá když máš pár kusů zboží a spěcháš, protože na tý jediný kase s prodavačem je plno.