22/04/2024

Velké obchodní řetězce v České republice ve své úloze jednoznačně selhaly. Mají lidem zajišťovat kvalitní potraviny za rozumně nastavené ceny. Ani jedno z toho nečiní a zákazníci tu tak musí kupovat předražené a mimořádně nekvalitní jídlo. To se pochopitelně nikomu nelíbí, a tak je tu podle odborníků doslova ideální podhoubí pro nástup nového obchodního řetězce.

Věci jsou v pohybu

Už nějakou dobu se hovoří o tom, že by do Česka měla přijít Biedronka. Co by ještě poměrně nedávno nedávalo žádný smysl, se teď jeví naprosto logicky. Kromě toho, že si Češi tento řetězec oblíbili při svých výjezdech za nákupy do sousedního Polska, je tu navíc i reálný krok, který tato společnost udělala. První obchody totiž otevírá na Slovensku, přičemž oba trhy jsou si více než blízké a nedávalo by vlastně smysl, kdyby v Česku tento řetězec také neotevřel.

Ovšem na to si možná ještě chvíli počkáme. Jenže u nás už reálně poměrně nový řetězec působí, ačkoliv se o tom příliš nemluví. Jde o Mere, které postupně otevírá své obchody ve středně velkých městech České republiky.

Chodím tam nakupovat moc ráda. Třeba oproti Kauflandu tam na každém nákupu ušetřím přibližně polovičku,” říká paní Milena. “Jistě, mají tam úplně jiné značky, ale musím říct, že jsem si na ně zvykla a někdy jejich kvalitu vyloženě oceňují. Přijde mi, že na západě už to šidí, ale tyhle východní produkty si stále drží úroveň.”

Mohou přijít změny

Naráží na skutečnost, že Mere prodává potraviny produkované v rámci takzvaného východního bloku. Jde o produkty z Pobaltí, Gruzie, Polska nebo Ukrajiny. V některých případech, které cílí čistě na cenu, to nemusí být žádná sláva, ovšem už skutečnost, že do tohoto řetězce chodí rádi nakupovat právě lidé ze zmíněných zemí, kterým tuzemské obchody příliš nevyhovují, něco vypovídá.

Čtěte také: Oblíbený český obchod definitivně končí. Fungoval tu desítky let. Nikdy tam už ale nenakoupíte

Mere mělo v České republice původně velké plány, avšak nakonec svou expanzi výrazně zbrzdilo. Teď jí však chce obnovit. Je přitom zajímavé, že v Evropě už spouští nový diskontní koncept v podobě obchodů MyPrice. Je přitom docela možné, že je přinese i do Česka, respektive tu stávající prodejny přejmenuje.

Foto: Shutterstock

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *