Ačkoliv by vám mohlo připadat, že na prodeji potravin a dalšího zboží se nedá nic moc vymyslet, opak je pravdou. Obchodní řetězce jsou ve skutečnosti společnosti, které musí neustále inovovat. Pokud by tak nečinily, brzy by skončily na konci pelotonu a nedokázaly by v tvrdém konkurenčním boji obstát.
Nepříjemný zážitek
Někdy jsou přitom novinky ku prospěchu zákazníkům, jindy potom spíše samotnému prodejci. Ten se vše pochopitelně snaží kamuflovat tak, že to dělá právě pro lidi, ale ve skutečnosti tak může řešit nějaký svůj interní problém, případně realizovat nemalé úspory.
Přesně to se teď podle všeho děje v Lidlu. Ten totiž spustil nemalé změny, které přímo ovlivňují zákaznický zážitek na prodejně, a to ne zrovna pozitivním způsobem. “Nedávno jsem dělal velký nákup v Lidlu. Když už jsem se blížil ke kase, zjistil jsem, že žádná nesvítí zeleně a všechny jsou zavřené. To mě zaskočilo, protože na něco takového jsem tady nebyl zvyklý. Vždy jely alespoň dvě pokladny, ale většinou více,” líčí své zážitky pan Roman z Tanvaldu.
Oslovil tedy kolemjdoucí prodavačku, aby zajistila otevření některé z pokladen, kde by mohl vyskládat nakoupené zboží. “Ta mi ale lakonicky odvětila, že to dělat nebude a že mám jít na samoobslužnou pokladnu. Tak jsem tedy šel a dvacet minut si tam markoval svůj nákup,” líčí pan Roman. “To vám povídám, že jestli mi to udělají ještě jednou, byl jsem tam naposledy.“
Podobné zkušenosti přitom hlásí zákazníci z celé České republiky. A dokonce i sám Lidl přiznává, že s tímto modelem experimentuje. Prý uzavírá hlavní pokladní zónu v méně frekventované časy a zákazníky se snaží odbavovat skrz samoobslužné pokladny.
Není to optimální
Přiznává však, že by se tak nemělo dít v případě velkých nákupů, s nimiž je na samoobslužných kasách obtížné manipulovat. V reálu to ale příliš nefunguje, a když jsou obsluhované pokladny zavřené, tak jsou prostě zavřené.
Nehledě na to, že by nemělo být na zákaznících, aby se po prodejně sháněli po prodavačkách, které by jim nákup namarkovaly. V takovém případě jde zkušenost z nakupování velmi rychle dolů a lidé si napříště raději vyberou jiný obchod.
Čtěte také: Lidl prodával velkou “pochoutku”. Češi ji kupovali ve velkém, ale našly se v ní příšerné věci
Je přitom zajímavé, že Lidl k zavedení samoobslužných pokladen přistoupil velmi pozdě. A teď se je snaží prosazovat podobným způsobem. Děje se tak v době, kdy se od nich například v zahraničí naopak již ustupuje, jelikož zákazníci vymysleli nejrůznější fígle, jak na ně vyzrát.
Foto: Shutterstock
Tohle mi udělat, tak ten plný vozík tam nechám a odejdu!
Ať si to nějaká Máňa vyskládá do regálů!
Já, budu kupovat předražený potraviny a ještě se budu odbavovat u pokladny?
Tak akorát velký kulový pane Lídl!!!!
V Lidlu jsou přece samoobslužné pokladny jen na kartu, takže když ji někdo nemá, tak ho musí odbavit na normální pokladně. Nebo jim tam ten nákup opravdu nechá… Nebo když nemá na účtu dostatek peněz a chce tedy platit v hotovosti….?
Lidl se asi domnívá, že všichni
zákaznici jsou tam zároveň na brigádě…
Jestli takhle budou pokračovat,
tak budou mít prodejny úplně
prázdné…a pak jim to konečně dojde!!
Přesně tak 👍To by za chvíli na zákaznících mohli chtít,aby zboží vyváželi ze skladu do regálů.Naprosto souhlasím a jsem připravený,že ten košík rovněž nechám stát a odejdu.
Jsem už starší a na samoobslužnou pokladnu si netroufám. Pokud by se mě toto stalo, tak bych jim tam celý nákup nechala u pokladny a odešla si nakoupit jinam. Měli by si uvědomit, že si mají zákazníky udržovat a ne jim nákupy znepříjemňovat.
Pro normálního člověka brnkačka, pro ostatní stres. Hlavně se z toho nepo……te a zvykejte si nebo pak Rohlík.cz
Nechápu ten problém. U pokladen je vždy obsluha, která vám pomůže. Navíc je to rychlejší než normální pokladna.
Hold je potřeba vzdělávání pořád a pořád.
Já osobně chodím jen na samoobslužné pokladny je to pro mě pohodlnější. Ale i tak jsou stím kolikrát patálie a musíte čekat na prodavačku ať vám cokoliv schválí když pokladně třeba nesedí váha a apod… Stejně ta prodavačka se tam pohybuje tak nevím co zkouší 😀🤦🏻♀️ podle mě je to nesmysl a odradí si takhle zákazníky.
Nejhorší je pečivo.