15/06/2024

Obchodní řetězce v České republice mají svůj marketing postaven takřka ze sta procent na slevových akcích. Je až s podivem, že něco takového na zákazníky stále funguje, ale ono je to pravděpodobně spojeno s tím, že často nemají zbytí.

Pořádný přešlap

Už dříve se totiž ukázalo, jak moc obchody v tomto ohledu s cenami manipulují. Rozšířené slevové akce jsou také důvodem, že standardní ceny jsou nebývale předražené. Teprve když se daný produkt dostane do akce, je jeho cena alespoň trochu srovnatelná s tím, za co se prodává například v Německu nebo v Polsku. Ale i tak je často o něco vyšší. Ze všeho nejvíce to potom platí o položkách, jako je toaletní papír, káva nebo drogerie.

Zákazníci s tím však nic moc neudělají a jednoduše musí na akce čekat. Nemají však už pocit, že by kupovali něco výhodně, ale prostě za běžnou cenu. Jenže tím to bohužel zdaleka nekončí. Dle České obchodní inspekce totiž řetězce se slevami zcela běžně čachrují a vyvolávají dojem, že je určité zboží zlevněné, i když tomu tak není.

ČOI v prvním čtvrtletí za podobné prohřešky udělila pokuty přesahující 5 milionů korun. Rekordmany jsou potom řetězce Albert a Kaufland, které to na zákazníky zkouší opravdu často.

Ceny vůbec nesedí

Jako příklad uvedli inspektoři čistič myčky prodávaný v Albertu s údajnou slevou 28 %. Namísto 139,90 Kč tak měl stát pouhých 99,90. Podrobnější šetření však prokázalo, že za tuto cenu se prodával hned několik předchozích měsíců. Není tedy možné takovou cenu vydávat za slevovou.

To samé dělá Albert velmi často například s vínem Tarapaca. Každý ví, že jeho cenu jen občas uměle navyšuje na 200 Kč a více, aby ho potom mohl zlevnit o krásných 50 %. Tentokrát se mu to ovšem nepovedlo zvládnout dle zákona. Prokázalo se dokonce, že standardně toto zboží stojí 99 korun a Albert ho po údajné slevě prodával dokonce za 109,90 Kč.

Čtěte také: Albert zavádí skvělou novinku. Češi jsou nadšení, tohle jim dlouho chybělo

Obchodní řetězce mají velký problém s novým zákonem, který jde právě po falešných slevách. Zjevně je sepsán velmi dobře, jelikož se do sítě chytají opravdu často. Nově totiž musí sleva vycházet z nejnižší ceny, která platila za posledních 30 dní. A ta má být na cenovce také uvedena.

Foto: Shutterstock

1 názor u článku “Kaufland a Albert ve velkém šidí Čechy. Zjistili, jaký na zákazníky používají nehorázný trik

  1. Chudáci Češi, zas je celý svět okrádá a jim ubližuje. Dejte s tím už pokoj a nestrašte lidi.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *