13/06/2024

Pakliže bychom měli najít nejkritizovanější pořad vysílaný na českých televizních stanicích, pravděpodobně by jedním z hlavních kandidátů byly Otázky Václava Moravce. Zároveň jde o jeden z nejdéle vysílaných pořadů, přičemž obě věci spolu zcela jistě souvisí. Pokud se něco omílá opravdu dlouho, v tomto případě už desítky let, jednoduše se to vyčerpá.

Panují neshody

Na ničem jiném to není tak dobře vidět jako právě na OVM. Tento pořad už divákovi prakticky nemá co nabídnout a mnohé jeho sledování naopak rozčiluje. Lidé příliš nechápou, proč Česká televize drží na tomto prestižním postu tak dlouho jediného člověka, který navíc není zrovna proslulý tím, že by se staral o veřejnoprávní vyváženost. Jistě, na oko vše splňuje, ale stylem moderace v drtivé většině případů prozradí, na jaké straně stojí.

Odborníci přitom předpokládali, že nový generální ředitel České televize Jan Souček udělá v tomto ohledu zásadní změny. Někteří moderátoři včetně Moravce zkrátka přesluhují a televize si zasluhuje pořádnou restrukturalizaci a reorganizaci, a to právě s ohledem na jména vyskytující se na obrazvoce.

Stále se tak přitom nestalo, a to přesto, že se Moravec s novým ředitelem už pustil do křížku. Snad aby ukázal, jak silnou pozici má a že jeho se rozhodně nikdo zbavovat nebude. Podle zákulisních informací hraje na to, že jeho případné stažení z obrazovek by způsobilo v určité části veřejnosti velkou vlnu nevole, a ta by mohla vyústit dokonce v demonstrace, s nimiž má Česká televize bohaté zkušenosti.

Měl by odejít sám

Jak se ukazuje, nové vedení České televize na to jde jinak, a to metodou odsunu do bezvýznamnosti. “Chtějí mu to pořádně znechutit a postaví kolem něj nové pořady, které se budou prioritizovat. Cílem je aby odešel sám,” říká zdroj z České televize na adresu Václava Moravce.

Také proto už se chystá změna modelu OVM. Nově by se v něm měli moderátoři střídat, přičemž druhou moderátorkou by měla být žena. “Dělají to tak, aby na to Václav nemohl říct ani popel, jelikož by to navenek působilo hloupě,” tvrdí zdroj.

Čtěte také: Česká televize vás bude sledovat. Poplatkům už nikdo neunikne, jinak brutální pokuty

To ovšem není zdaleka všechno. Česká televize podle dostupných informací vyvíjí další debatní formáty, které by měly OVM vytvářet vnitřní konkurenci. Potom půjde také o čísla sledovanosti, které nové pořady získají. Česká televize v tomto ohledu totiž začíná ztrácet na konkurenční Novu a Primu, které už mají vlastní nedělní diskuze.

Foto: Shutterstock

Nenechte si ujít
Málokterý obchodní řetězec je v České republice tak oblíbený jako právě Pepco. Do značné míry to souvisí s velmi příznivými cenami, za které prodává své produkty. Navíc jde osvědčenou cestou, kdy svůj sortiment neustále proměňuje, takže motivuje zákazníky k častým návštěvám, které obvykle končí nějakým tím nákupem. Tohle se nesmí stávat V poslední době si však Pepco se svou popularitou značně nahrává. Jedna věc je prodávat levné výrobky, ovšem ty musí být automaticky také bezpečné. Nelze nižší cenu vykoupit tím, že budete zákazníky ohrožovat. A to se bohužel tomuto řetězci stále častěji stává. Tentokrát musí stahovat tříkolovou koloběžku se svítícími koly, což je o to problematičtější, že je určen výhradně dětem. Právě s kvalitou a bezpečností hraček má Pepco největší problémy. “Na základě provedených testů bylo zjištěno, že výrobek nevyhovuje normě EN 71-1 Mechanické a fyzikální vlastnosti,” uvedlo Pepco na svých webových stránkách. Jde o velmi vágní vyjádření, ovšem vzhledem k tomu, že jde o koloběžku, na které vaše ratolesti mohou jezdit, a to i ve vyšší rychlosti, asi nechcete, aby jí například upadla kolečka, případně se zlomila tyč s řídítky. To by mohlo mít skutečně neblahé následky. Závažné potíže Obchodní řetězec se na své zákazníky obrátil s velkou naléhavostí a dokonce je prosí, aby již zakoupené koloběžky co nejrychleji vrátili do nejbližší prodejny Pepca. Ihned jim budou vráceny peníze, a to i bez předložení nákupního dokladu. Čtěte také: Do Česka vstupuje známý řetězec. No konečně, lidé slaví. Tak levně jste ještě nenakoupili Jde v krátké době o další případ, kdy tento řetězec musel stahovat své výrobky. Před několika týdny to byly hned tři různé hračky, které obsahovaly nepovolené látky. Také o tomto případu jsme podrobně informovali. Nejde o jediné potíže, které Pepco aktuálně má. Například v Rakousku zkrachovalo a muselo uzavřít všechny své prodejny. Na některých dalších trzích se také potýká s nezájmem zákazníků. To však neplatí o České republice, kde se mu velmi daří. Foto: Shutterstock [...]
Pravděpodobně se naplno rozjíždí debata nikoliv jen o tom, zda navýšit nebo nenavýšit koncesionářské poplatky. Nenasytnost České televize a její praktiky vůči občanům vedou k tomu, že se začíná diskutovat o samotné budoucnosti veřejnoprávní televize a její roli v moderní společnosti. Pravdou totiž je, že se stále více ukazuje, jak moc velkým přežitkem je. Nevybíravý přístup Česká televize by si přála, aby za ní od příštího roku platil už úplně každý, nikoliv jen ti, kdo mají doma televizní přijímač, byť se na ČT třeba nekoukají. Nově by však koncesionářské poplatky měly být navázány na to, zda je vaše domácnost připojena k internetu. Pak se totiž předpokládá, že máte k dispozici mobilní telefon či notebook, prostřednictvím kterých můžete sledovat internetové vysílání České televize. Veřejnoprávní médium přitom vůči lidem postupuje velmi nevybíravě. Kdo dnes poplatky neplatí, každou chvíli dostává upozorňující dopisy, že pokud k nim není přihlášen oprávněně, má začít okamžitě platit, jinak dostane tučnou pokutu a ještě se mu poplatky doměří. ČT potom postupuje tvrdě i vůči stávajícím poplatníkům, kteří třeba jen zapomenou poplatek zaplatit. Ti potom mohou skončit klidně v exekuci. Nově by poplatek mělo začít platit 600 tisíc domácností, které ho dosud neplatí, protože nemají televizi. Vše má být náležitě ošetřeno a své klienty mají ČT “udávat” samotní mobilní operátoři a poskytovatelé internetu, jakkoliv se tito takové aktivitě brání. Zákon jim to však pravděpodobně nakáže. Stejně jako dnes Česká televize bere informace od dodavatelů elektřiny. Potřebujeme Českou televizi? Aby toho nebylo málo, vytáhl teď generální ředitel ČT s kampaní, že pokud se poplatky nezvýší a nerozšíří se okruh plátců, bude muset televize rušit svou tvorbu a propustí až 350 lidí. Na to už zareagovala ekonomická analytička Lenka Zlámalová. “Výborný argument, proč nezvyšovat. A o výši televizní a rozhlasové daně rozhodnout, až po vyjasnění toho, co je skutečně veřejná služba, za níž máme platit,” navrhla rozjet veřejnou diskuzi o tom, zda Českou televizi v této podobě skutečně potřebujeme a jakou má případně plnit roli. Lidé dnes s tím, co se v ČT prezentuje, stále častěji nesouhlasí a vůči veřejnoprávní stanici se vymezují. To není nejlepší vizitka. Stejně tak nikdo neví, proč televize rozjela tolik různých kanálů a proč má vlastní streamovací službu na internetu, kvůli které teď po lidech požaduje další peníze. Nikdo jí k ničemu takovému nenutil a dokonce to ani nemá v popisu práce. Výborný argument, proč nezvyšovat. A o výši televizní a rozhlasové daně rozhodnout, až po vyjasnění toho, co je skutečně veřejná služba, za níž máme platit. pic.twitter.com/cGot1LfPi7— Lenka Zlamalova (@ZlamalovaLenka) June 11, 2024 Čtěte také: Česká televize zatočila s Moravcem. Udělali mu hroznou věc, to nemůže ustát Vypadá to tedy, že nám tu vznikl moloch, který se neustále rozšiřuje a který požírá stále větší množství prostředků. Už teď hospodaří s obrovskými sumami, o kterých se komerční konkurenci může jenom zdát. Po zavedení chystané novely by to mělo být o další 2 miliardy korun navíc. Foto: Shutterstock [...]
Polský obchodní řetězec Biedronka, známý svými nízkými cenami, se chystá expandovat na Slovensko a plánuje také vstup na český trh. Přestože řetězec čelí v Polsku mnoha problémům a pokutám, zákazníci ze sousedních zemí se těší na jeho příchod. Jaké výhody a problémy může Biedronka přinést Slovákům a Čechům? Polská Biedronka přichází na Slovensko V loňském roce oznámila Biedronka svůj záměr vstoupit na slovenský trh. Češi i Slováci z pohraničí si tento řetězec oblíbili především díky nízkým cenám. Přestože kvalita a původ potravin bývají často kritizovány, zákazníci se nechávají lákat výhodnými nabídkami. Biedronka plánuje otevřít své první obchody na Slovensku koncem tohoto roku. Češi a Slováci hledají výhodné nabídky Na sociálních sítích se často objevují fotografie Čechů s plnými nákupními vozíky z Polska. Zákazníci chválí nejen ceny, ale i kvalitu a chuť potravin. I když v Polsku skončilo období nulové DPH na potraviny a došlo k mírnému zdražení, ceny jsou stále atraktivní. Otázkou zůstává, zda budou Češi vyrážet za nákupy i na Slovensko, kde se brzy otevřou první obchody Biedronky. Problémy v Polsku: Pokuty a kontroly Biedronka má v Polsku pověst problematické firmy. Nedávno dostala od polského úřadu na ochranu spotřebitele pokutu ve výši 60 milionů zlotých (téměř 350 milionů korun) za klamání spotřebitelů ohledně původu potravin. Inspektoři během kontrol zjistili, že ovoce a zelenina byly označeny jako domácí, ačkoliv pocházely z jiných zemí. Řetězec čelí mnoha dalším sankcím za porušování pracovních podmínek a klamavé obchodní praktiky. Klamavé ceny a marketingové triky Další problém, se kterým se Biedronka potýká, jsou rozdílné ceny na regálech a u pokladen. Tato klamavá obchodní praktika vedla k dalším pokutám, které se vyšplhaly až na 115 milionů zlotých. Kromě toho si zákazníci stěžují na obtěžující marketingové SMS, které často přicházejí v nočních hodinách. Biedronka ve svých zprávách tvrdí, že je levnější než její největší konkurent, německý Lidl. Slovensko se těší na nové pracovní příležitosti Přestože Biedronka čelí v Polsku mnoha problémům, na Slovensku se na její příchod těší. Nové obchody přinesou nejen výhodné ceny, ale také nové pracovní příležitosti. Ján Bilinský, předseda představenstva COOP Jednota Slovensko, upozorňuje, že vstup Biedronky na slovenský trh může zvýšit tlak na místní výrobce potravin. Slovenská vláda již připravuje legislativu, která by měla zamezit obchodníkům prodávat stejné potraviny za vyšší ceny než na ostatních trzích. Biedronky v regionu Příchod Biedronky na slovenský a potenciálně i český trh přináší směs nadšení a obav. Zatímco zákazníci se těší na nízké ceny a nové pracovní příležitosti, řetězec musí řešit své problémy s kvalitou a klamavými praktikami. Bude zajímavé sledovat, jak se situace vyvine a jaký vliv bude mít Biedronka na trhy v sousedních zemích. Foto: Shutterstock [...]

2 názory u článku “Česká televize zatočila s Moravcem. Udělali mu hroznou věc, to nemůže ustát

  1. Důležité je správně vystrašit národ aby měli strach a nejistotu. Tohle se zatím daří!! Záchranou má být EU, strach z Ruska a USA vás ochrání, Mopslici pětikolky to zařídí. Potom můžou jestřáby zbrojit a ovce vše schválí. Tak nějak.

  2. Ano! Čistě pro vyváženost jen doplním, že voda vždy rovná, protože má vodorovný povrch a nemůže tak obalit žádnou kouli nebo míč.
    Proto je nemožné, aby byla zeměkoule 🌎 kulatá. Je vodorovná a tedy placatá. 😜

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *