20/05/2024

Na tuto praxi poukazují tu a tam zákazníci takřka každého obchodního řetězce. Koupí si nějaké zboží, které má na cenovce jasně deklarovanou cenu, ovšem když přijdou ke kase a zaplatí, na účtence zjistí, že zaplatili podstatně více. Podle některých názorů to dělají supermarkety schválně, jelikož oprávněně předpokládají, že většina lidí si účtenku už nekontroluje, případně si nepamatuje, jaká cena byla na cenovce.

Nekalá praxe

Podle všeho nejčastější je tato praxe u obchodního řetězce Penny Market, který jinak patří mezi ty velmi populární. A to z dobrého důvodu: podle mnohých je tím vůbec nejlevnějším, který na českém trhu je, což je dnes velká hodnota. Ale je tomu opravdu tak? Není náhodou nejlevnější jen podle cenovek, které vám potom navýší u pokladny?

Nasvědčují tomu závěry serveru Kverulant.org, který provedl zajímavé šetření. Vyžádal si totiž údaje od České obchodní inspekce, na základě kterých zjistil, že Penny je skutečně nejpokutovanějším řetězcem, pokud jde o tento úřad, který hlídá ochranu spotřebitele. “Taková frekvence porušení povinnosti správného účtování již svědčí o systémových nedostatcích v provozovnách obviněné,” uvádí ve své zprávě ČOI.

Server měl na danou praxi oprávněné podezření, ovšem že se mu jí podaří dokázat během vlastního nákupu, to už je skutečně na pováženou. Realizoval nákup Hermelínu Král sýrů, který měl dle cenovky stát 35,54 Kč. Ovšem na výsledné účtence se jasně skvěla jiná cena, a to podstatně vyšší – 51,52 Kč. Zákazník tedy prodělal více než šestnáct korun.

Foto: Shutterstock

Úřady si tam podávají dveře

Penny Market má problémy rovněž se Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí, která u něj nachází výrobky, které nesplňují deklarované hodnoty. Například těstoviny prodávané pod jeho privátní značkou obsahovaly výrazně menší podíl vajec, než byl uveden, jak informoval web Potraviny na pranýři.

Čtěte také: Penny Market do toho šlápnul. Výrazně zlevnil potraviny a láká zákazníky na nižší DPH

Pokud tedy už musíte v Penny Marketu nakupovat, měli byste tak činit obezřetně a v každém případě si vždy zkontrolovat účtenky. Jakékoliv nesrovnalosti je třeba řešit hned na místě, případně zároveň hlásit na Českou obchodní inspekci.

Foto: Shutterstock

3 názory u článku “Tak to prasklo. Velký český supermarket schválně okrádá zákazníky. Chytili ho při činu

  1. Gratuluju k článku na základě testu, který odhalil cenovku pod jiným výrobkem. Na cenovce hemelín maxi 170g, na účtence 125g, čili jiný výrobek. Takže spíše chyba personálu, nebo prostě někdo krabičku posunul směrem do prázdného pole po vyprodaném hermelínu za super cenu. O tom, že by to mohl někdo udělat schválně kvůli nějaké kauze ani nemluvím. Styďte se za takový článek, nad kterým je navíc vyzobrazena krom Penny ještě další firma, která s tím nemá nic společného. Krom ostudy si koledujete ještě o žalobu?

  2. Mám stejnou zkušenost, jak píšete. Všimli jsme si toho ale až doma. Opravdu jiné ceny u zboží a jiné na účtence. Pozor na to!

  3. Čemu se divíte, příkladem jim jde naše zkorumpovani vláda, která okrádá český národ o miliardy a nic se jim nestane. Dávají příklad všem mepoctivcum kteří toho hojně využívají. Tuhle zemi už nikdo nedá dohromady pokud bude na hradě sedět žoldal. Fuj

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *