Jak známo, Česká republika je zemí nejrůznějších slevových akcí a slevových kuponů. Obchodní řetězce působící v tuzemsku to pochopitelně dobře vědí a svou prodejní strategii tomu přizpůsobují. Právě to je důvodem toho, proč jsou u nás běžné ceny stanoveny tak vysoko. Jednoduše proto, aby se z nich daly dávat co možná nejvyšší slevy.
Zákazníci si stěžují
Pravdou ale také je, že zákazníci už na obyčejné slevy zase tolik nereagují, jelikož všeobecné drahoty ve zdejších obchody mají plné zuby. Obchodní řetězce na ně tedy vymýšlí nejrůznější nové triky, které jsou ale často tak překombinované, že se jednoduše nepovedou a pramení z nich jen mimořádně velká nespokojenost zákazníků.
Přeborníkem v tomto ohledu je zejména obchodní řetězec Lidl, který se svou aplikací Lidl Plus dělá opravdové “divy”, že se lidé často nestačí divit. Zejména důchodci si stěžují na to, že často pravidla akce vůbec nepochopí, a i když si myslí, že nakupují se slevou, po provedení nákupu a vyjetí účtenky zjistí, že zaplatili plnou cenu.
Aplikace totiž pracuje s řadou různých slevových modelů. Některé slevy se po načtení karty odečítají automaticky, jiné je třeba dopředu aktivovat a další mají poměrně složité podmínky, jako je potřeba nakoupit určitou kombinaci zboží nebo minimální limit nákupu.
Udělejte to konečně normální
Na sociálních sítích si teď zákazníci Lidlu stěžují na to, jak s nimi řetězec opět vyběhl. Většina totiž akci pochopila tak, že pokud nakoupí alespoň za 500 Kč, bude jim z částky odečtena sleva ve výši padesáti korun. Tu však bylo třeba předem aktivovat v aplikaci.
“To snad není pravda. Když jsem slevu chtěla aplikovat nic tam nebylo. Objevila se mi v aplikaci až po provedení nákupu. To už je mi ale houby platné,” říká nespokojená paní Jana. Podobných příspěvků se našla spousta, tudíž se něco zjevně pokazilo. Lidl to přitom dohrál skutečně stylově, když zákazníky setřel slovy: “To nás mrzí. Třeba budete mít štěstí příště.“
Čtěte také: Lidl rozjel v Česku velkou novinku. Lidé nevěří vlastním očím, co si to dovolil
Na to už mnozí reagovali skutečně popuzeně. Ti, kteří se udrželi v jakési konstruktivní rovině, doporučovali řetězci, aby přešel na model klasické plastové slevové kartičky a své nabídky konečně zpřehlednil.
Foto: Shutterstock
V Lidlu jsem přestala nakupovat. Nemáš chytrý mobil? Máš ho vybitý? Používáš internet přes Wi-Fi? Neaktivoval sis správnou slevu? Pak jsi diskriminovaný a žádnou slevu nedostaneš. Takovým dacanům mám nosit svůj důchod? Copak asi dělá sdružení na ochranu spotřebitelů?
Plný souhlas. Objevil jsem , že nejvíc ušetřím, když aplikaci smažu nebo alespoň budu ignorovat vše co je v ní.
Jsem obchodník vymýšlím drahou aplikaci, už jen kvůli údržbě musím zaměstnat X IT odborníků a je to celé o tom že dám svým zákazníkům slevu. Hmmmm a už se někdo zamyslel proč bych to dělal. A nebude to třeba kvůli tomu aby vás ovce naučili nakupovat jen pomocí mobilu. Protože za chvíli tam přijdete před dveře a budete se muset prokázat mobilem. Systém vám vyhodnotí co si můžete koupit. Takže třeba žádný alkohol, zaplatíte opět mobilem a nazdar. Takže záleží na vás kam to chcete dotáhnout