01/05/2024

Dnes patří Zdeněk Pohlreich k nejuznávanějším podnikatelům v gastronomickém byznysu. Na opravdu velké peníze si ale přišel také díky svému vystupování na televizních obrazovkách, na kterých se pohybuje už více než 15 let a stále nekončí.

Nehrál vždycky rovinu

Jeho poslední počin v podobě pořadu Česko na grilu je sice ukázkový propadák, který si Pohlreich ani televize Prima za rámeček nedá, ale už se chystá nová série legendárního Ano, šéfe, kde by to slavný šéfkuchař mohl opět naplno rozbalit.

Cit pro vydělávání peněz měl však Pohlreich podle všeho vždycky. Ale ne pokaždé to bylo úplně férové, jak sám na sebe přiznal. Bohužel to odnesli i jeho zákazníci, na které svého času ušil pěknou boudu. Ve výsledku tak platili více než museli.

Nejhorší při prodeji kaprů bývávalo, když bylo těsně nad nulou, protože to je ti úplně stejná zima, ale ta váha nenamrzá, není to prostě zábavný. Blbě se to pak počítá. Musí se dát víc toho rumu, aby ta cenotvorba dávala vůbec nějaký smysl,” zavzpomínal šéfkuchař bezelstně na časy, kdy se živil prodejem kaprů. Stalo se tak v pořadu 7 pádů Honzy Dědka.

Bylo to hodně těžké

Byla to podle něj jedna z nejnáročnějších prací, jaké kdy dělal. Není tedy divu, že si chtěl trochu přilepšit nad běžný standard. Svými slovy narážel na skutečnost, že namrzající váhy vážily více, než kolik kapři ve skutečnosti měli. Rozdíl pak šel prodejcům pochopitelně do kapsy. Mimochodem i dnes se při tradičním prodeji kaprů používají nejrůznější triky.

Čtěte také: Televize Nova oznámila parádní novinky. Diváci si sednou na zadek, tohle tady ještě nebylo

Nezbývá než doufat, že si podobné praktiky Zdeněk Pohlreich nenese s sebou i v dnešním podnikání. Ostatně gastronomie byla dlouhou dobu oborem, kde bylo šizení zákazníků naprosto běžnou součástí byznysu. Pravdou ale je, že ceny v podnicích jako Café Imperial nebo Divinis už jsou takové, že za ně hosté mohou očekávat adekvátní služby.

Foto: TV Prima

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *