23/05/2024

Obchodní řetězce se snaží přizpůsobovat novým trendům a zavádějí nejrůznější novinky a vychytávky. Někdy je to ku prospěchu zákazníků a změnu více než kvitují, jindy ovšem zůstává rozum stát nad tím, co manažeři zase vymysleli.

Jak to nově funguje

Lidlu se většinou dařilo zaujmout pozitivním způsobem, jenže v tomto případě podle všeho šlápnul opravdu vedle. Zdá se totiž, že chce zavádět významné úspory na personálu a už ho nechce zaměstnávat tolik. To přitom byla dosud jedna z jeho největších výhod. Zatímco v Albertu jela třeba jedna nebo dvě pokladny, Lidl neváhal podle poptávky obsadit klidně všechny.

To ale podle všeho končí. “Nakoupil jsem opravdu velký nákup. Vozík mi přetékal ve švech, ale když jsem se dostal k pokladní zóně, zjistil jsem, že není otevřena ani jedna kasa, kde bych mohl zboží vyskládat na pás a kde by mi ho prodavačka namarkovala,” líčí svou příhodu pan Jiří. “Jedna prodavačka šla kolem, tak jsem se zeptal, co mám dělat, a ona mě poslala k samoobslužné pokladně. No, co vám mám říkat, byl jsem naštvaný, jelikož jsem si nákup sám markoval asi dvacet minut. Pořád to hlásilo nějaké chyby a bylo to velké martýrium.

Tento zákazník je toho názoru, že pokud to bude tímto způsobem pokračovat dále, v Lidlu již nakupovat nebude, jelikož na to jednoduše nemá čas. Půjde do obchodu, kde ho standardně obslouží. Ostatně, samoobslužné pokladny mají primárně sloužit k odbavení menších nákupů, ale na ty větší se příliš neosvědčují, už jen proto, že u nich není dost místa a navíc nejsou zcela přesné.

Foto: Shutterstock

Nedostatek lidí?

Obchodní řetězec přiznal, že v určitých časech na některých prodejnách tento model testuje. Skutečně v jeden moment nemusí fungovat žádná standardní pokladna a vše probíhá přes ty samoobslužné. Podle všeho jde ale zatím jen o test.

Lidl odmítá, že by šlo o nějaké řešení problému s nedostatkem personálu, ovšem je otázkou, jaká je skutečně pravda. Zjevně tu nějaká snaha o úspory je. Není zase tolik divu, jelikož právě tento obchodní řetězec v poslední době hodně zvyšuje platy prodavaček, aby vůbec někoho přilákal. Přesto se potýká s vysokou fluktuací, což má co do činění s náročností takovéto pozice, kterou si málokdo dokáže zcela správně představit.

Čtěte také: Do Česka se vrací haléře. Nečekaně je znovu zavedli, musíte se na to připravit

Může jít také o snahu naučit Čechy používat samoobslužné pokladny ve větší míře. Mnozí je totiž dosud vůbec nevyzkoušeli a chodí automaticky na ty obsluhované. Zkušenosti však říkají, že kdo si na menší nákupy samoobslužné kasy vyzkouší, často už potom využívá právě je.

Foto: Shutterstock

7 názorů u článku “Lidl rozjel v Česku velkou novinku. Lidé nevěří vlastním očím, co si to dovolil

  1. Mno tak buď jdu tam kde to jde nebo třeba jinam Globus a scan&go sám si to napipam a přijdu samoobsluskama někdo čumí někdo umí 🤷

  2. My také chodíme na samoobslužné kasy jsou super a nemusíme stát frontu u kasy než nás někdo obslouží. Ten pán tu kasu ještě asi neviděl a nezažil. Polsku to je úplně normální

  3. No, asi se Lidl inspiroval v Tescu, tam také klasické pokladny moc nefungují. Asi před měsícem jsem tam nakupovala v sobotu před polednem a fungovaly jen samoobslužné. Je to ponižující, takto zacházet se zákazníky. Sice jsem měla malý nákup, ale i tak jsem byla u kasy delší dobu. Než si všechny položky vyhledáte v seznamu a pořád klikaté sem tam. V Británii si to Tesco nedovolí.

  4. To jsou zase řeči. Ať se dotyčný pochlapí a nastoupí do Lidlu jako zaměstnanec. A pak ať píše. Nedostatek lidí na takové práce je problém a bude ještě větší. A že se pozastavuje nad samoobslužnou pokladnou? Ať si zajede k benzínce a počká až mu někdo natankuje.

  5. Není co zkoušet. Na samoobslužných pokladnach v Lidlu (a v Penny) které jsenm viděl lze zaplatit pouze kartou, takže to ani nejsou pokladny, ale samoobslužné terminály. Pokud bude klasická pokladna uzavřena a budete mít u sebe jen hotovost, může se stát, že nezaplatíte, nenakoupíte.

  6. Pokud chtějí šetřit, pokladna by měla být univerzální (jako všude jinde) a ne brát jen karty.

  7. Pokud by mě takto neobslouzili, nechám jim tam nákup v koši a odcházím! Ať si s tím dělají co chtějí.Šílená doba….

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *