25/05/2024

Velké banky nemají v České republice zrovna tu nejlepší pověst. Ačkoliv investují obrovské sumy do marketingu, v rámci kterého se snaží přesvědčit veřejnost, jak moc jsou pro ni výhodné, jejich reálné kroky jsou přesně opačné. Na jedné straně účtují velmi vysoké poplatky, které už jsou dnes do značné míry skryté, ale také tlačí klienty do věcí, o které nemají zájem.

Koukejte si to zařídit

Skvělým příkladem takového počínání, navíc notně zpackaného, je Komerční banka. Ta neustále zdůrazňuje, jak pracuje pro dobro světa a svých klientů, ale když přijde na věc, jsou zkušenosti s ní velmi tristní. Nově totiž například nutí své klienty, aby si zřídili internetového bankovnictví. Jde především o důchodce, kteří mají u Komerční banky dlouhé desítky let účet, ale s novými technologiemi už se učit nechtějí. Teď ale zjevně budou muset.

Uháníte několik měsíců mého otce – důchodce, že si bezpodmínečně musí udělat internetové bankovnictví, že jinak už nebude mít možnost manipulovat se svým účtem. Je z toho dost ve stresu,” napsala na sociální síti X jedna z uživatelek. Ta poukazuje na to, že jsou to hlavně starší lidé, které podobné změny dokáží velmi zneklidnit. Ruší se jim totiž jejich zažitá rutina a oni mohou mít různé obavy, byť mohou být třeba iracionální. Proč ovšem někoho takové situaci vystavovat, když to není nutné?

Tím však celá anabáze neskončila. Komerční banka totiž dotyčného klienta několikrát honila na pobočku s tím, že mu internetové bankovnictví zprovozní. “Dnes byl potřetí na pobočce zprovoznit s vámi tu vaši slavnou aplikaci a opět jste to nedokázali,” uvedla stěžovatelka. Na pobočce to prý odůvodnili lapidárními slovy, že “na tom ajťáci asi něco dělají”.

Proč to dělají?

To už ale bylo přeci jen příliš. Komerční banka tímto jednáním o dlouholetého klienta přišla. Je přitom velkou otázkou, kolik takových bude. Kombinuje se tady klasická korporátní zkostnatělost, neochota vycházet vstříc a řešit věci jinak, stejně jako neschopnost a lhostejnost pracovníků na pobočce.

Čtěte také: Česká spořitelna náhle zrušila oblíbenou službu. Tady už si peníze neuložíte

Je otázkou, proč se velké banky snaží všechny natlačit do využívání internetového a mobilního bankovnictví. Podobně postupuje například i Česká spořitelna, kde si potom klienti ve velkém stěžují na to, že její bankovnictví George každou chvíli nefunguje.

Foto: Shutterstock

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *