04/05/2024

Naprosto otřesný případ vyplul na povrch ve spojení s automobilkou Hyundai, zejména pak jejím místním zastoupením a dealerstvím. O svou zkušenost s automobilem této značky a tím, jak s ním její zástupci jednají, se podělil podnikatel Petr Novák.

Když ptáčka lapají…

Ten nějakou dobu zvažoval nákup svého prvního elektromobilu, kdy se rozhodoval mezi vozem značky Tesla a právě Hyundai. Nakonec padla volba na druhou jmenovanou automobilku, konkrétně její atraktivní model Ioniq 6, který na první pohled zaujme svým designem i zajímavými parametry. Pro Nováka přitom bylo důležité, že tento vůz byl od počátku navržen jako elektromobil.

Ovšem ještě před nákupem v Hyundai Domanský Praha se zákazník dozvěděl o tom, že vozidlo mělo v prvních verzích určité problémy s bateriemi. Ty se ovšem podařilo vyřešit softwarovou aktualizací, kterou je třeba do vozu dodat pomocí updatu. “Ještě před uzavřením kupní smlouvy jsem je písemně žádal, že podmínkou pro koupi je instalace tohoto updatu. Čtyřikrát jsem se na to ptal a vždy mi to potvrdili,” řekl Novák v pořadu Nejrychlejší Tesla, kde celý svůj příběh velmi podrobně popisuje.

Samé problémy

Po převzetí vozu ale zjistil, že servisní balíček nebyl nainstalován. A navíc se od počátku začala objevovat nepříjemná porucha, kdy vozidlo při jízdě náhle ztratilo výkon, což se ukazuje být jako velmi nebezpečné. Pokud totiž na dálnici rychle zpomalíte, může to způsobit nemalé potíže. Stejně tak, když předpokládáte, že můžete vjet do křižovatky určitou rychlostí, ale vozidlo najednou nejede. A co teprve by se stalo při předjížděcím manévru, to raději nedomýšlet. Nehledě na to, že vozidlo řidiče nijak neupozorní, že ke ztrátě výkonu, respektive výpadku motoru, došlo.

Když jsem se jich ptal, proč mi update přes opakované ujišťování nenahráli, jen pokrčili rameny,” řekl konsternovaný Novák. Nakonec se tak sice stalo, ale ani novější verze daný problém nevyřešila. Prodejce zákazníkovi oznámil, že Hyundai se s touto chybou na tomto voze ještě nikdy nesetkal.

To ale podle všeho nebyla pravda. Jak totiž zákazník s velkými zkušenostmi s automobily zjistil, byla tu podána hlášení, která upozorňovala na nebezpečnost této závady. Ve Spojených státech amerických navíc na stejnou či obdobnou závadu běží svolávací akce, kdy v odůvodnění je popsána přesně tato nebezpečná situace, kdy vůz ztratí výkon.

Prodejce začal hrozit

Prodejce však celou záležitost řešil velmi arogantně a odmítal Novákovi vůz vyměnit za nový. Pouze prý závadu opravil, ovšem zákazník už v něco takového po nepříjemných zkušenostech neměl důvěru, jelikož chování vozidla mohlo ohrozit bezpečnost jeho rodiny. Obával se také, že samotná závada mohla být na čas opravena, ale kdyby se objevila znovu, vozidlo by na ní opět nijak neupozornilo. Vůz si tedy nepřebral a žádal odstoupení od smlouvy, jelikož ho prodejce uvedl v omyl tím, že mu přislíbil instalaci updatu, ale tu neprovedl. Kupní smlouva tedy byla od počátku neplatná.

A pak to přišlo. Petru Novákovi se ozval právní zástupce prodejce Hyundai Domanský Praha a začal mu nepokrytě vyhrožovat tím, že pokud si vůz neodebere, bude mu za každý den účtován nemalý poplatek. Dále ho potom osočil z poškozování dobrého jména dealerství s tím, že mu bude vyčíslena škoda, kterou zveřejněním případu společnosti způsobil.

Čtěte také: Kdo má v Česku auto, musí v roce 2024 zaplatit nový poplatek. Lidé to ale netuší, teď to vylezlo ven

Situaci ke spokojenosti zákazníka nebyla vyřešena ani importérem značky Hyundai do České republiky. Jeho ředitel pouze odpověděl, že vozidlo je homologováno pro provoz v Česku a jakékoliv další stížnosti nechal bez reakce. Petr Novák se však nevzdává a vše chce dohrát až do konce.

Foto: Shutterstock

2 názory u článku “Hyundai v Česku vyhrožuje zákazníkovi. Nechce vyměnit vůz, který ohrožuje řidiče na životě

  1. Ze by si vzali priklad ze Skodovky? Tam vim ze je to standart a bohuzel soudni znalci proti škodovce nejdou,neb jim sponzoruje testovaci zarizeni. Ve svem okoli znam hodne pruseru skodovky,a vraceni noveho auta pri stejne treti závadě? Se vam vysmeji, a hlavne vam nedali vypis elektr. servisni knihy. Proto hodne lidi v okoli vymenili skodovky za casto BMW,neb cenove to jiz neni takovy skok.Jak to je ale v BMW to teptve uvidím 🤔

  2. Tomu se říká antiklientský přístup. Na žádosti o schůzku nereflektovat a nechat to vyhnít.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *