04/05/2024

Od ledna 2024 přichází Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP) s novými pravidly pro čerpání příspěvků z fondu prevence. Viktorie Plívová, mluvčí VZP, uvádí, že hlavním cílem je zjednodušení procesu a zvýšení transparentnosti pro klienty.

Časové omezení

Jedním z hlavních nových opatření je omezení časového období pro podání žádosti. Od roku 2024 je třeba mít doklady s datem úhrady od 1. ledna 2024. Starší doklady z roku 2023 budou akceptovány pouze do konce roku 2023, přičemž některé termíny pro podání žádostí končí již 15. prosince 2023.

Omezení v počtu žádostí

Dále se klientům umožní podat maximálně dvě žádosti v rámci jednoho kalendářního roku. Toto omezení však neplatí pro programy psychosociální podpory a některé specifické příspěvky, jako jsou dietní programy či očkování.

Termíny pro podání žádosti

Kromě toho VZP zavádí novou podmínku, kde je třeba dodržet tříměsíční lhůtu od data úhrady pro určité programy, například pro Maminka, Dárce, Dentální hygiena a další. Tím se snižuje komplexita pravidel a zvyšuje se srozumitelnost pro klienty.

Pokud jde o postup žádosti, klienti mohou využít různé způsoby, včetně online formuláře v aplikaci Moje VZP, osobní návštěvy pobočky nebo zaslání žádosti poštou. Důležité je respektovat stanovené termíny pro podání žádosti a dodržet všechny potřebné dokumenty.

Foto: Shutterstock

Splnění základní podmínek

Aby bylo možné čerpat příspěvky od VZP, musí klient splnit několik základních podmínek. Mezi ně patří být pojištěncem VZP, nemít dluhy vůči pojišťovně a být v souladu s dalšími administrativními požadavky.

Tato nová pravidla mají za cíl usnadnit proces pro klienty VZP a zefektivnit správu fondu prevence. Je důležité, aby se klienti s novými podmínkami seznámili a přizpůsobili své postupy tak, aby mohli využívat všech dostupných příspěvků efektivně a v souladu s novými pravidly.

Foto: Shutterstock, zdroj: VZP

2 názory u článku “Benefity u VZP už nebudou jako dříve. Pojišťovna změnila podmínky pro jejich čerpání

  1. Zvyšuje se srozumitelnost? 😀 Ptala jsem se na vašem chatu a na dvě že tří otázek mi bylo odpovězeno špatně…je v tom mnohem větší chaos než byl.

  2. V únoru 2024 jsem byla na preventivní prohlídce u praktického lékaře. Přesto mě program v aplikaci Moje VZP nepustí dále, že nemám preventivní prohlídku u požadavku na příspěvek na dentální hygienu. Proč? To tak dlouho trvá, než se to dostane do systému? Prosím o nápravu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *