Tato situace je u českých čerpacích stanic stále častější. Obvykle k ní dochází tehdy, když se u benzinky vytvoří fronty na ty “správné stojany”. To jsou obvykle ty po pravé straně, které umožňují jednoduché natankování vozidla, jež má víko palivové nádrže také napravo. A to je v České republice drtivá většina.
Dejte si pozor na manévry
Levé stojany potom často zejí prázdnotou, případně se k nim odváží pouze zkušení řidiči. Ti si buď hadici od pumpy přetáhnou, avšak tím riskují poškození laku, případně to, že nebude dostatečně dlouhá, nebo si najedou tak, aby mohli natankovat bezproblémově. To však znamená otočit vozidlo a ke stojanu nacouvat. Jakmile to učiní, riskují velké potíže.
Vše se odvíjí od toho, že většina evropských automobilek dává víčko od palivové nádrže na pravou stranu. V případě výrobců ze Spojených států amerických nebo Japonska to může být i na levé straně, jelikož tam platí, že provoz na čerpacích stanicích je obousměrný.
Ne tak ale v České republice. Zde je na drtivé většině benzinek provoz jednosměrný. To však ale znamená i to, že zde řidiči nemohou manévrovat, jak je napadne. Nemohou se tu například otáčet a couvat, jelikož to je v jednosměrce zakázáno.
Budete muset zaplatit
Pokud tak učiníte, dopouštíte se dopravního přestupku a rozhodně neplatí, že jste na soukromém pozemku čerpací stanice. Policisté to budou jednoznačně trestat, přičemž někteří už se na to zaměřují. Hrozí vám pokuta ve výši 2000 korun.
Čtěte také: Oblíbená síť čerpacích stanic překvapila. Nebude už prodávat naftu ani benzín
Podobných manévrů byste se ale každopádně neměli dopouštět jen proto, že byste mohli dostat sankci. Ještě lepším důvodem by mělo být, že kdyby si na benzinkách podobným způsobem dělal každý, co se mu zamane, byl by tam provoz doslova nesnesitelný a docházelo by k častým karambolům.
Foto: Shutterstock