Regulací v osobní dopravě neustále přibývá a nelze se divit tomu, že se v poslední době hojně soustředí také na pneumatiky. Ty jsou sice často opomíjenou, avšak velmi důležitou součástí každého auta. Zkušení řidiči vám jistě potvrdí, že v pneumatikách může být obrovský rozdíl, a to zejména z hlediska jejich vlastností, tudíž také bezpečnosti.
Některé země na to jdou ostře
Samozřejmě, každý ví, že se používají letní a zimní pneumatiky, které je třeba střídat. Někteří řidiči si potom oblíbili také ty celoroční, které v ničem nevynikají, ale ani vás nenechají ve štychu. Jsou ovšem typy pneumatik, které nově podléhají zákazu.
Dosud bylo možné v zimě využívat pneumatiky s označením M+S (Mud and Snow), ovšem evropská směrnice to nově zakazuje. V řadě zemí byla uvedena v platnost již 1. října 2024. Česká republika mezi nimi zatím není, avšak třeba sousední Německo ano.
Tyto pneumatiky už nelze využívat za předpokladu, že na sobě nemají také symbol alpského vrcholu včetně sněhové vločky. Dosud přitom řada řidičů měla za to, že jde o vhodné gumy do zimních podmínek. Dle odborníků to ovšem neplatí.
Zkontrolujte si symbol
Pneumatiky M+S jsou sice určeny do sněhových a blátivých podmínek, ovšem jízda na souvislé vrstvě sněhu či ledu je s nimi velmi problematická. Nemají totiž potřebnou trakci i další vlastnosti, jež se po klasických zimních pneumatikách vyžadují.
Každý řidič by si každopádně měl zkontrolovat, zda náhodou na takových pneumatikách nejezdí. A to i pro své vlastní dobro. Pro zjednodušení: na základě zmíněné směrnice je v zimě možné používat výhradně pneumatiky, jež mají na své bočnici uveden symbol vločky a alpského vrcholu. Rozhodně už tedy nestačí označení M+S jako dosud.
Foto: Shutterstock, zdroje: Ratgeber, Handelsblatt
To platí u nás? Nebo někde v Tramtárii. V Indii je zakázáno jíst hovězí maso, budou za to, že jej řezníci prodávají pokutováni? To je pro vás návrh na aktuální téma nového článku.