V České republice se začíná nebývale dařit obchodním řetězcům, které zdůrazňují, jak moc levné zboží prodávají. Jde o v zahraničí velmi oblíbený koncept prodejen, kde se nakupuje takzvaně do jednoho dolaru nebo eura. To je v případě Česka ekvivalent nějakých 25 Kč.
Roli hraje zvědavost
Možná si říkáte, že za tuto cenu dnes už v podstatě nic moc nekoupíte, ovšem to byste se mýlili. V tuzemsku ve velkém expanduje například řetězec Action, který se pyšní nebývale zajímavou statistikou. Více než 1500 položek tu totiž stojí do 25 Kč, tedy klidně ještě podstatně méně. A to už je obrovské množství produktů.
Průměrná cena položky se přitom pohybuje kolem 50 Kč, což je stále velmi málo, pokud vezmeme v potaz, že tento řetězec prodává vybavení do domácnosti a zahradu, potřeby pro motoristy, drogerii, ale také atraktivní potraviny, které znáte ze zahraničí. Celkem ve svých pobočkách prodává nějakých 6000 různých výrobků, které navíc pravidelně obměňuje.
Actionu se přitom v tuzemsku daří skutečně náramně, což mu umožňuje neustále expandovat. První prodejnu otevřel teprve před pár lety, ale teď už se blíží k celkovému počtu 70 a rozhodně nehodlá brzdit. Svým způsobem se tu opakuje obrovský úspěch řetězce Pepco, který se teď naopak potýká s určitými potížemi. Ovšem Action je ještě levnější a také všeobecněji zaměřený.
Geniální strategie
“Chodím sem moc ráda a vždycky něco užitečného pořídím. Za ty ceny se to tam nedá nechat,” říká paní Marie z Kladna. “Pravidelně tu nakupuji například drogerii, kterou tu mají nejen mnohem levnější, ale také kvalitnější, protože je ze zahraničí. Třeba prací prášky nebo tablety do myčky jsou skvělé. Ale také se mi líbí, že pořád obměňují sortiment, takže tu seženete vždy něco nového.“
Čtěte také: Obchody zničehonic ruší samoobslužné pokladny. Češi je převezli a začali na nich nakupovat s velkou slevou
Jde každopádně o zajímavý obchodní koncept, který v zákaznících vzbuzuje také zvědavost. Prodejny navštěvují pravidelně, jelikož nechtějí, aby jim unikly nějaké výhodné nabídky. Na internetu si totiž zboží objednat nemohou. To je jednoduchá strategie. Obchod dobře ví, že jakmile tam už někdo dorazí, dokáže mu toho prodat více, než vlastně dotyčný potřebuje.
Foto: Shutterstock