Významným milníkem v českém finančním sektoru je aktuální přetváření stavební spořitelny Modrá Pyramida pod záštitou Komerční banky (KB). Od roku 2006, kdy KB získala Modrou Pyramidu, jsme svědky postupné integrace, která nyní nabírá na intenzitě. Pobočky Modré Pyramidy procházejí transformací na KB Poradenská místa, což signalizuje nový přístup k poskytování bankovních a finančních služeb.
Vizualizace změn: Od modrého loga k jednotné identitě
V praxi se změna projevuje především v přejmenování poboček a změně vizuální identity. Typické modré logo Modré Pyramidy postupně ustupuje a je nahrazováno logem a designem Komerční banky. První přejmenovaná pobočka v Ječné ulici v Praze je jen začátek. Do poloviny příštího roku se promění všechny pobočky. Tyto změny nejsou pouze kosmetické. Klienti Modré Pyramidy mají nyní přístup k široké škále služeb, od tradičních spořicích a běžných účtů až po pojištění a penzijní spoření.
Připojení týmu 500 finančních poradců Modré Pyramidy do distribuční sítě KB umožňuje poskytovat komplexnější a sofistikovanější finanční poradenství. Klienti tak získají výhodu v podobě rozšířeného spektra produktů a služeb, dostupných na jednom místě. Tato proměna je víc než symbolická – odrazuje se v ní snaha o vytvoření jednotné a silné značky na trhu.
Rozšíření služeb a produktů pro klienty
Miroslav Hiršl, člen představenstva KB, zdůraznil důležitost integrace technologického a informačního zázemí. Tato harmonizace zajišťuje, že finanční poradci mají k dispozici všechny potřebné informace pro kvalitní poradenský servis.
Dalším významným aspektem je zajištění stejného kontrolního a regulatorního prostředí pro všechny poradce. To přináší vyšší úroveň transparentnosti a důvěryhodnosti pro klienty.
Klíčovým prvkem integrace je rozšíření nabídky služeb. Klienti Modré Pyramidy nyní získávají přístup k širší paletě bankovních produktů, včetně možnosti zřízení běžných a spořících účtů, pojištění a penzijního spoření přímo na pobočkách. Toto rozšíření reflektuje potřeby současných klientů a představuje krok ke komplexní finanční péči.
Hlavním benefitem pro klienty je rozšíření počtu obchodních míst s kompletním servisem. Připojením interní poradenské sítě KB dochází k posílení fyzické přítomnosti KB v menších městech, kde dosud banka neměla pobočku.
Navíc, Modrá Pyramida do poloviny roku 2024 integruje své internetové stránky do systému KB. To usnadní klientům přístup k informacím a online službám.
Digitalizace a zelená transformace
V dalším vývoji se KB zaměřuje na digitalizaci služeb. Do roku 2025 plánuje integraci všech produktů a služeb do nové aplikace KB+ nebo nového internetového bankovnictví. Tento krok představuje snahu o zjednodušení a zefektivnění bankovních operací pro klienty.
Paralelně se KB a Modrá Pyramida orientují na podporu zelené transformace, spolupracují s ministerstvy a státními fondy na poskytování informací a úvěrových produktů pro energetické úspory a ekologické projekty.
Nová kapitola v českém bankovnictví
Tato transformace je nejen o změně názvu nebo loga, ale o vytváření nového modelu bankovnictví, který lépe odpovídá současným potřebám a očekáváním klientů. Komerční banka a Modrá Pyramida tak otevírají novou kapitolu v poskytování finančních služeb v České republice.
Foto: Shutterstock, zdroj: KB