Takzvané finanční poradenství je v České republice mimořádně rozšířené. Bohužel zde ale dochází k popletení pojmů. Samozvaní finanční poradci totiž reálně žádnými vašimi poradci nejsou. Jde pouze o podomní prodejce finančních produktů, za které kasírují provize do vlastní kapsy. Naopak, opravdové poradenství, kdy za radu platí sám klient a může tedy očekávat, že rádce bude na jeho straně, se tu vyskytuje jen výjimečně.
Majetek na odiv
A pak to vede k takovým koncům, na které nedávno upozornil Týdeník Euro. Ten se zabýval působením finančních poradců jedné z předních společností v tomto oboru, a sice BePlan. Tu vede jistý Martin Zoubek, který je nechvalně proslulý už ze svého působení v OVB. A jak se ukazuje, ve své nové společnosti na staré pořádky více než úspěšně navázal.
Některé finanční a pojišťovací skupiny už se společností BePlan rozvázaly spolupráci. Jde například o Kooperativu, jejíž produkty už tito prodejci nemohou nabízet. A že jde o skutečně lukrativní byznys, to dokládají nejrůznější videa, která se šíří na sociálních sítích. V nich poradci této společnosti jezdí v drahých vozech Rolls-Royce nebo Lamborghini a chodí si pravidelně kupovat hodinky za stovky tisíc korun do Pařížské ulice.
Zájem o blaho klientů z nich přitom příliš nečiší. Dejme stranou skutečnost, jak si asi poradci na takovýto luxus vydělali. Pochopitelně kasírují obrovské provize z uzavřených smluv, u kterých lze s úspěchem pochybovat o tom, že jsou podobně výhodné i pro samotné klienty.
Nevybíravá slova
Naprostým vrcholem je ale způsob, jakým se Zoubek a jeho parťák Duc Trung Nguyen, který vystupuje na sociálních sítích jako Pan Čung, o svých klientech vyjadřují. Hovoří o nich totiž jako o takzvaných špíňácích, které je potřeba oškubat.
Čtěte také: Finanční úřad jde po Češích. Ti o tom ani netuší a pak platí obrovské sumy
Je jistě pravdou, že někteří finanční poradci jsou slušnější, a kromě svého zisku sledují také zájmy klientů. Je však třeba si říct, že takoví jsou spíše výjimkou a nad mnoha z nich naopak vyhraje mamon. Namísto toho, abyste se od nich dozvěděli nějakou finanční radu, raději dávají na odiv okázalý majetek a předkládají produkty, které jsou výhodné pouze na oko.
Foto: Shutterstock