Turisté z České republiky často nabývají dojmu, že jsou v dovolenkových destinacích žádanými hosty, jelikož nedělají na první pohled žádný velký rozruch jako hosté z jiných zemí. Ovšem pohled samotných provozovatelů hotelových zařízení může být poněkud odlišný.
Nelze vyhovět všemu
Těm totiž nevadí ani tak to, že se někdo hlasitě baví, ale zároveň prožívá dobrý čas, což dokáže vyjádřit třeba i spropitným obsluze, jako spíše neustálé kverulování nad něčím, co není dokonalé. A to v destinacích, jako je Egypt, Řecko, Bulharsko nebo Turecko jednoduše není prakticky nic.
Vždy je třeba se smířit s kompromisy, a to i v pětihvězdičkových hotelech, které mají toto hodnocení často jen na oko, aby se lépe prodávaly. Při cestách do těchto destinací v obvyklých cenách, což jsou střední desítky tisíc korun pro celou rodinu, nelze počítat s tím, že dostanete cokoliv více, než je tříhvězdičkový standard, ať už se to v různých destinacích balí jakkoliv.
“Češi opravdu nejsou jednodušší hosté a máme tu s nimi často trable. Pokaždé když je nám sem cestovka přiveze, se najde někdo, kdo si na něco stěžuje. To u turistů z jiných zemí tolik nevidíme,” říká paní Feyza, manažerka jednoho z hotelů na Egejské riviéře v Turecku.
“Těžko se jim vysvětluje, že když mají zájezd za 3000 euro pro celou rodinu s all inclusive na týden, nemohou očekávat kdovíjaké zázraky,” říká manažerka. “Samozřejmě se snažíme vyhovět, ale kdo chce naprostý luxus a dokonalost, to zkrátka není turecký standard.“
Čekají velké věci a pak přijde zklamání
Češi si prý stěžují zejména na to, že jsou ubytováni v malých pokojích a mají pocit, že je někdo šidí. “Jde ale o běžné pokoje, které tu máme. Samozřejmě se šetří místem, aby se jich sem vešlo co nejvíce,” vysvětluje zaměstnankyně hotelu. “S tím souvisí i to, že je tu opravdu hodně lidí a třeba na drinky nebo u večeře se musí stát fronta. To vám také vadí a máme tu i časté případy předbíhání ze strany Čechů.“
Problémy bývají i s jídlem a pitím samotným. “Pořád slýcháme, že jim nechutná pivo nebo víno a že chtějí zahraniční značky. Ty ale v all inclusive nejsou zahrnuty a musí si je zaplatit. Pak si připadají ošizení. Stěžují si také na chuť místních salámů nebo jogurtů,” líčí Feyza.
Čtěte také: Vyhodili mě v Turecku z hotelu, říká Češka. Udělala nepěknou věc a nepomohl už ani delegát
Určitý problém je pravděpodobně v marketingu. České cestovní kanceláře jsou v tom velmi dobré, a tak ve svých katalozích prezentují krásné luxusní a především prázdné resorty. Když potom člověk přijede do přecpaného hotelu, kde je 300 pokojů, nedostatek lehátek a přebrané jídlo na úrovni závodní jídelny, logicky příliš spokojený není. Kdo má o dovolené jinou představu, musí být zákonitě zklamán.
Foto: Shutterstock
Když v hotele chtějí mít co nejvíce hostů, tak mají malé pokoje na úkor pohodlí hostů
A neházejte všechno jen na Čechy. Máte moc hostů, abyste hodně vydělali a pak se to vidí i na tom jídle, jak sama manažerka hotelu uvádí, že je jak v závodní jídelně.
Čechů je tu hrstka a chovají se oproti ostatním slušně. Hotely jsou čisté každý den nové prádlo a úklid. Je pravda že od jídla jsme čekali více ale dá se. Jsou tu jen Němci a Rusové,a ti jsou spokojeni.😉