Jistě to také znáte. Ten příjemný pocit, když si vybíráte v rámci plánované letní dovolené zájezd od cestovní kanceláře. V nabídce je velké množství hotelů a vy si prohlížíte fotografie, zkoumáte nabízené služby a pochopitelně i srovnáváte ceny.
Popis se od reality hodně liší
Prakticky vše vypadá skvěle a vy pak máte velkou radost, že zvolíte takový zájezd, který přinejmenším teoreticky naplňuje vaše představy o poměru ceny a hodnoty produktu, tedy konkrétně hlavně hotelu s jeho stravováním a službami.
Po příjezdu na místo však často přichází velké zklamání. Cestovní kanceláře totiž dobře ví, jak klienty zlákat. Ti mají mnohdy pocit, že si kupují exkluzivní produkt, ale nakonec dostanou sotva nějaký ten průměr. Vězte, že pokud je něco až překvapivě levné, ale vypadá to třeba lépe než jiná nabídka, která je dražší, tak jste neobjevili nějaký skrytý klenot, jako spíše dobře zakamuflovaný průšvih.
Místopředseda Asociace cestovních kanceláří České republiky, Jan Papež, teď popsal, jaké používají cestovky triky a kdy dochází k největším nedorozuměním. “Ilustrační foto může ukazovat úplně jinou pláž nebo typ pokoje, než máte koupený,” uvedl Papež pro deník Blesk.
Proveďte důkladnou kontrolu
Proto doporučuje zjistit si o hotelu více informací, a to i z jiných zdrojů, než jsou ty oficiální. Krásně nafocená pláž na fotografii od cestovky totiž může vypadat úplně jinak na záběru, který najdete třeba v recenzích na Googlu.
Další potíž bývá s pokoji, na které si hosté stěžují nejčastěji. Na obrázcích totiž vidí určitý standard, ale potom dostanou něco úplně jiného. Jak je to možné? “Vy máte načančaný hotel, ale ten má 10 typů pokojů a samozřejmě cestovní kancelář většinou dává do té ceny tu nejnižší kvalitu toho pokoje, který v tom hotelu je, aby měla nízkou cenu,” vysvětlil Papež.
Čtěte také: Vyhodili mě v Turecku z hotelu, říká Češka. Udělala nepěknou věc a nepomohl už ani delegát
Pakliže si kupujete týdenní zájezd v cenové relaci od 20 do 30 tisíc korun za osobu, potom jednoduše nemůžete čekat nějaký velký luxus. Dostanete úplnou masovku, ve které se potom na nějaká individuální přání klientů vůbec nehraje. Případně se připravte na to, že se vám zájezd pořádně prodraží, protože budete muset personálu dávat štědrá dýška, aby na vaše podněty reagoval, řešil stížnosti, případně zajistil alespoň jakýs takýs servis.
Foto: Shutterstock