Nový rok přinese klientům Komerční banky v České republice nečekané změny v ceníku a obchodních podmínkách. Třetí největší banka v zemi se rozhodla kompletně zrušit papírové služby, čímž reaguje na aktuální trendy ve finančním sektoru a rostoucí popularitu elektronického bankovnictví.
Zdražení měsíčních poplatků
Jednou z klíčových změn je zdražení zasílání měsíčních výpisů poštou. Do konce loňského roku klienti platili 60 korun měsíčně, nyní se tato částka zvýšila na 100 korun. Tato změna se dotkne zejména těch, kteří si stále přejí dostávat fyzické výpisy poštou a chodit na pobočky pro zadávání plateb.
Zvýšení poplatků za administraci karty
Další úpravy v ceníku Komerční banky zahrnují zvýšení poplatků za administraci karty přes kontaktní centrum a za okamžitou změnu parametrů karty přes Expresní linku KB na 100 korun z dosavadních 29 korun. Nově vydané i obnovené platební karty budou posílány primárně poštou na adresu klienta.
Pro nové klienty zdarma, pro dosavadní poplatky nechat
I přes tyto významné změny Komerční banka neplánuje odpustit dosavadním klientům poplatky za služby, které jsou nově zdarma pod novými tarify od dubna loňského roku. Tato možnost je dostupná pouze prostřednictvím nové aplikace KB+, na kterou byla převedena pouze menší část dosavadních klientů.
Ušetření až 600 000 papírů ročně
Komerční banka také oznámila, že od Nového roku kompletně zruší možnost zadávání platebních příkazů na papíře, s výjimkou několika situací. Klienti již nebudou moci využívat formuláře pro tuzemské příkazy k úhradě, trvalé příkazy a povolení inkasa na pobočce, ani je vhazovat do samoobslužných boxů. Místo toho budou moci nadále zadávat papírové příkazy k SEPA a zahraničním platbám.
Tato změna vychází z předchozího upozornění na webu Peníze.cz, které informovalo o plánech banky šetřit až 600 tisíc papírů ročně. I přes tuto inovaci banka však zdůrazňuje, že možnost zadat platbu na pobočce zcela nezmizí, zejména pro klienty, kteří nemají přístup k počítači či chytrému telefonu. Služba, která to umožní, bude nově nazývána “Platba s asistencí,” a poplatek zůstane stejný, tedy 100 korun.
Cesta k efektivnosti
Celkově lze vidět, že Komerční banka směřuje k modernizaci a digitalizaci svých služeb, aby lépe odpovídala aktuálním trendům a preferencím klientů. Tímto krokem reaguje na rostoucí popularitu elektronického bankovnictví a snahu o efektivnější využívání moderních technologií.
Foto: Shutterstock, zdroj: KB
Ještě že u vás nejsem,takový……..domyslete si,zlatá Fio banka.