02/05/2024

Jako skutečně prozíravé se jeví rozhodnutí velkého obchodního řetězce, který dosud působil pouze v Polsku, zahájit expanzi do okolních států. V posledních letech totiž získal bezplatnou reklamu díky tomu, že bylo například v Česku mimořádně draho, a tak se lidem vyplácelo vyrážet na nákupy až za hranice.

Už to bylo potřeba

Většina těchto zákazníků přitom skončila v některém z obchodů Biedronky, což je i v Polsku skutečně významný pojem a především oblíbený řetězec. V České republice nic takového nemáme, jelikož všechny řetězce zklamaly tím, jak moc se snažily napakovat na vyšších maržích. To Biedronka se snaží držet ceny co nejníže, ale zároveň nabízí i vynikající kvalitu sortimentu, která v tuzemsku schází.

Do Polska už se teď tolik jezdit nevyplatí, a to především proto, že se zhoršil směnný kurz koruny vůči zlotému a také proto, že už pomalu končí tamní zvýhodnění DPH na potraviny. A tak se Biedronka rozhodla, že půjde ke svým zákazníkům do jejich zemí.

První obchody otevře na Slovensku, kde jsou z toho zákazníci doslova nadšení. Mělo by se tak stát v roce 2024, přičemž koncept tohoto obchodního řetězce je takový, že jich bude pravděpodobně velké množství, jelikož provozovat pár prodejen by se příliš nevyplatilo.

Foto: Shutterstock

Co chce nabídnout?

Podle neoficiálních informací chce přitom Biedronka vstoupit i do České republiky. Dávalo by to smysl, jelikož oba tyto trhy jsou stále velmi provázané a působí na nich ti samí hráči. Navíc Česko je výrazně lukrativnější, ať už jde o počet obyvatel nebo kupní sílu, která je tu vyšší.

Dá se to tedy vykládat tak, že na Slovensku si Biedronka nejprve vyzkouší co a jak, a potom už přijde o to silnější do České republiky. Je přitom jasné, že tu chce obnovit poněkud ustupující tradici diskontního prodeje ve své nejryzejší podobě. Nabídne tedy i řadu svých privátních značek, které jsou mezi zákazníky velmi oblíbené.

Čtěte také: Nový obchod s potravinami v Česku. Otevírá pobočky na nečekaných místech a bez obsluhy

Půjde každopádně o vítanou konkurenci, jelikož například Kaufland, Lidl nebo Albert už neměly příliš důvodů, proč se snažit a proč konkurovat cenami. Všichni si trh tak nějak rozparcelovaly a snažily se z něj vysát co možná nejvíce.

Foto: Shutterstock

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *