Jako skutečně prozíravé se jeví rozhodnutí velkého obchodního řetězce, který dosud působil pouze v Polsku, zahájit expanzi do okolních států. V posledních letech totiž získal bezplatnou reklamu díky tomu, že bylo například v Česku mimořádně draho, a tak se lidem vyplácelo vyrážet na nákupy až za hranice.
Už to bylo potřeba
Většina těchto zákazníků přitom skončila v některém z obchodů Biedronky, což je i v Polsku skutečně významný pojem a především oblíbený řetězec. V České republice nic takového nemáme, jelikož všechny řetězce zklamaly tím, jak moc se snažily napakovat na vyšších maržích. To Biedronka se snaží držet ceny co nejníže, ale zároveň nabízí i vynikající kvalitu sortimentu, která v tuzemsku schází.
Do Polska už se teď tolik jezdit nevyplatí, a to především proto, že se zhoršil směnný kurz koruny vůči zlotému a také proto, že už pomalu končí tamní zvýhodnění DPH na potraviny. A tak se Biedronka rozhodla, že půjde ke svým zákazníkům do jejich zemí.
První obchody otevře na Slovensku, kde jsou z toho zákazníci doslova nadšení. Mělo by se tak stát v roce 2024, přičemž koncept tohoto obchodního řetězce je takový, že jich bude pravděpodobně velké množství, jelikož provozovat pár prodejen by se příliš nevyplatilo.
Co chce nabídnout?
Podle neoficiálních informací chce přitom Biedronka vstoupit i do České republiky. Dávalo by to smysl, jelikož oba tyto trhy jsou stále velmi provázané a působí na nich ti samí hráči. Navíc Česko je výrazně lukrativnější, ať už jde o počet obyvatel nebo kupní sílu, která je tu vyšší.
Dá se to tedy vykládat tak, že na Slovensku si Biedronka nejprve vyzkouší co a jak, a potom už přijde o to silnější do České republiky. Je přitom jasné, že tu chce obnovit poněkud ustupující tradici diskontního prodeje ve své nejryzejší podobě. Nabídne tedy i řadu svých privátních značek, které jsou mezi zákazníky velmi oblíbené.
Čtěte také: Nový obchod s potravinami v Česku. Otevírá pobočky na nečekaných místech a bez obsluhy
Půjde každopádně o vítanou konkurenci, jelikož například Kaufland, Lidl nebo Albert už neměly příliš důvodů, proč se snažit a proč konkurovat cenami. Všichni si trh tak nějak rozparcelovaly a snažily se z něj vysát co možná nejvíce.
Foto: Shutterstock