V Číně se pro Evropu opět vynořuje nová konkurence, která vtrhává na evropských trh a stává se populární díky nízké ceně, jak už je ostatně u čínských výrobků zvykem.
Čínská automobilka NIO
Jedná se o automobilku NIO zaměřující se na výrobu elektromobilů, u kterých do budoucna poroste poptávka s tím, jak bude probíhat postupné vyřazení automobilů na konvenční paliva. Založená byla v roce 2014 a nabízí elektromobily typu SUV, crossover a saloon. Tato mobilka již oslavila úspěch v Číně, ale s tím, jak místní poptávka klesá, se nyní NIO přesouvá stále více do evropských zemí. Konkrétně na příští rok plánuje výstavbu továrny na levné elektromobily v Evropě pod novým názvem. Hodlá se přitom zaměřit na menší typ vozidel, která jsou Evropany preferovány.
Expanze čínských elektromobilů
Svojí expanzi přitom započala již v roce 2021 v Norsku se svým ES8 SUV a v současnosti nabízí vozy typu ET7, EL7 a ET5 v Německu, Nizozemí, Dánsku a Švédsku. Do konce tohoto roku přitom automobilka plánuje také expanzi do Velké Británie a představení dalších pěti modelů. V současnosti se zaměřuje také na rozvoj stanic pro výměnu baterie umožňující výměnu vybité baterie za plně nabitou během 5 minut, zatím se stanicemi v Norsku a Německu s plánem na jejich navýšení na 120 do konce tohoto roku. Tento princip je zatím velmi unikátní a funguje na tom, že si baterii do elektromobilu nekupujete, ale pouze pronajímáte. Celkově pak plánuje automobilka NIO expanzi do více než 25 zemí. Česká republika však zatím, vzhledem k nízké poptávce po elektromobilech, na tomto seznamu není.
Kromě automobilky NIO se na čínském trhu začíná vynořovat další podobná automobilka zaměřená na levné elektromobily – Nezha. Ta se zaměřuje na SUV jejichž cena začíná v přepočtu na 263 000 Kč. Je tak jen otázkou času, než se elektromobily společnosti NIO či Nezha dostanou i k nám.
Foto: Shutterstock, zdroj: CNBC, moveelectric, Europe.autonews