Cinema City, řetězec multikin, nedávno překvapil novým ceníkem vstupenek, což vyvolalo otázky o dostupnosti kinematografie. V tomto článku se podíváme na to, co tento nárůst cen znamená pro průměrného návštěvníka kina a jak se toto zdražení srovnává s konkurencí.
Neúprosný nárůst cen
Od 6. listopadu 2023 platí v Cinema City nový ceník, který mnohým připadá jako krok směrem k transformaci kin na luxusní záležitost. Cena za standardní 2D vstupenku dosáhla 275 Kč, 3D projekce bez brýlí stojí 290 Kč a s brýlemi 320 Kč. Pro studenty jsou ceny mírně nižší, ale stále vysoké. Cena za IMAX projekci se vyšplhala na 309 Kč pro dospělého v 2D a ještě více v případě 3D projekce.
Konkurence zůstává více přístupná
V porovnání s konkurenty jako Cinestar nebo Premiere Cinemas, Cinema City vystupuje jako dražší alternativa. Například v Cinestaru začínají ceny pro dospělé od 235 Kč za 2D projekci při online nákupu, což je o 40 Kč méně než v Cinema City. Premiere Cinemas nabízí ještě lepší ceny s 225 Kč za základní vstupenku. Tyto ceny jsou dostupnější pro širší spektrum diváků a nabízejí lepší hodnotu za peníze.
Jako velmi problematický se jeví také manipulační poplatek, který je v Cinema City účtován za vystavení účtenky při nákupu online. Zde se platí 24 Kč za každou vstupenku. Pokud jde tedy celá rodina, platí tento poplatek čtyřikrát a hned je to téměř stokoruna. Poplatek přitom nedává příliš smysl, jelikož kinu práci spíše ulehčuje, jelikož člověk potom nemusí ke kase.
Kvalita projekce: Je vyšší cena oprávněná?
Dlouhodobě se vede diskuse o kvalitě projekcí v Cinema City ve srovnání s konkurencí. Přestože Cinema City má v oblasti IMAX projekcí monopol, kvalita jejich standardních projekcí často zaostává za konkurenčními řetězci. To vyvolává otázku, zda jsou vyšší ceny oprávněné.
Tržní reakce: Ukazatel budoucího vývoje
Podstatné bude sledovat, jak se na nové ceníky zareaguje na trhu. Pokud návštěvnost Cinema City neklesne, může to být signálem pro další zdražování. Na druhé straně, pokud zákazníci upřednostní konkurenční řetězce, může to vést k revizi cenové politiky.
Cinema City vs. přístupnost: Když se kino stává luxusem
Zatímco Cinema City testuje hranice toho, co jsou diváci ochotni platit za kinematografický zážitek, konkurence nabízí více přístupné ceny. Vzhledem k nárůstu cen v Cinema City se diváci musí rozhodnout, zda je pro ně kino luxusem nebo dostupnou zábavou.
Dobrý den, rád bych se zeptal na zdroj vašich informací, ze kterých jste čerpal při sepisování odstavce ohledně nižší kvality standardních projekcí v kinech Cinema City oproti jejich konkurenci. Rovněž prosím o odkaz na některou z dlouhodobých bouřlivých diskuzí.
Díky moc a hezký den
Jsou to čurinové. Typicky občerstvení. Tam je marže ve stovkách procent, možná i tisísích. Jinak vstupenka za tři stovky? Hnus! To si to raději stáhnu v klidu doma a pustím na TV s úhlopříškou 105 cm. Mám to zdarma a v klidu. Nazdar!
Kdyby stál lístek 30-50kč, mají plné sály, takhle bude lidí ještě míň.Počkám nějaký měsíc, stáhnu si to ve 4K a mám kino doma.
když je někdo dementní a dá jim to tak co se dá dělat
Koukám, že v diskuzi se už vyjádřil marketingový koordinátor Cinema City – Kryštof Černovský. Sice to teda vůbec nebylo ke zdražování, ale Je super, když podobní lidé pomáhají v diskuzích budovat značku a vylepšovat veřejný obraz.
Jenom si úplně nejsem jisty, jestli podobný příspěvek udělá u zákazníka dobrý dojem.
Již 30 let jsem nebyl v kině a jak to tak vidím vydržím i nadále.
Proč by nezdražovali, když si to Češi koupí
klidně ať to stojí 500kč za lístek…
Žíš a koho to má zajímat, v životě ode mne neviděli korunu, jaký má člověk důvod tam vlézt?
Do kina se chodí na rande a ne na film jako takový. Většinou je obraz znehodnocen titulkami pro ty, kteří mají jazykovou bariéru. Kino je o tom, že ukážeš tý holce, že na to máš a že klidně koupíš popcorn velký menu pro oba. Ano je to dražší než si koupit šlapku, ale ta holka je ti potom věrná pokud to není zlatokopka. A když na kino nemáš, tak můžeš jít na procházku s lahváčem. Ale ona tě pak vymění za borce, kterej na to kino má.
A nejabsurdnější je jejich “nevratný manipulační poplatek” ve výši 24 Kč, tedy téměř 9 % navíc k ceně už tak předražené vstupenky! A za co? Za to, že jim ušetřím náklady s tiskem lístků, s prodavači, potřebou pokladen apod.? Tomu říkám super služba zákazníkům!
Na světě je tak krásně. Proč chodit do Cinema City?
Od doby, kdy se v kině okolo mlaská a srká pití nebo během filmu čumí do telefonu, je návštěva jakéhokoli kina opravdu zážitkem…
Jednou za kvartál si do kina zajdem. Koupím neperlivé magnesie, saláty z místního supermarketu za dohromady asi 120 Kč.
Naposledy jsme byli o víkendu na filmu Ferrari.
Zážitek dobrý a nikdo kolem mě nešukal, nesrkal, nemlaskal. Seděli jsme v sále 6 párů. Slušnej grupáč a nikdo nerušil 🙂
Kino, To je taková ta věc kde je 50 lidí a člověk občas z toho filmu nic nemá, když pořád někdo někam chodí, třeba na WC.
Tak do toho nechodím.
Naposledy jsem byl v kině když byl Jurský park dvojka myslím.
Jen ať to zdraží, klidně ať chtějí za lístek pro mě za mě 5000 Kč, budou moc zavřít a věnovat se něčemu jinému.