08/05/2024

V posledních měsících se Česká republika stala nečekaným lídrem v jedné specifické statistice – podílu nově registrovaných naftových automobilů v Evropské unii. Zatímco celý automobilový průmysl se v rychlém tempu orientuje na elektromobilitu, české silnice brázdí nové modely s naftovými motory. S 23,8 % všech registrací za první pololetí letošního roku se Česko dostává na první místo za registraci osobních vozidel s naftovou motorizací, zatímco průměr EU činí pouze 14,5 %.

Důvody české naftové loajality

Český automobilový trh se jeví jako základna tradičního spalovacího motoru. Srdce českého řidiče si získala především naftová Octavia, která je symbolem spolehlivosti a dostupnosti. A přestože aféra Dieselgate otřásla důvěrou v naftové motory, a mnohá evropská města plánují jejich zákaz v centrech měst, Česká republika zůstává oddaná tomuto tradičnímu pohonu.

Foto: Shutterstock

Elektromobilita v českém závěsu

Na opačném konci spektra se nachází elektromobilita, jejíž expanze v ČR není tak výrazná. Naftové motory si udržují svou převahu, a to i navzdory rostoucí nabídce elektromobilů na trhu. Čeští zákazníci vykazují zdrženlivost vůči přechodu na elektrický pohon, což může být dáno nedostatečnou infrastrukturou či vyšší pořizovací cenou elektromobilů.

Budoucnost naftových vozidel

Vývoj v oblasti automobilového průmyslu a regulací emisí nasvědčuje, že éra naftových automobilů možná směřuje ke svému závěru. Jak se Česko vypořádá s tímto globálním trendem a jaké kroky podnikne, aby udrželo krok s ekologickými standardy a potřebami moderní mobility, ukáže až čas.

Foto: Shutterstock, zdroj: Ceskyrozhlas, acea

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *