V poslední době přibývá stížností klientů, kteří nejsou spokojeni s tím, jak fungují jejich bankovní služby. Stále častěji se totiž stává, že dochází k nevyžádaným blokacím účtů či karet, a to na základě toho, za co klienti platí nebo co si kupují.
Není to v pořádku
“Dnes ráno jsem nemohl zaplatit za kávu svou platební kartou k účtu Air Bank. Byla dvakrát zamítnuta,” uvedl na sociální síti X klient Jirka. “Po 2,5 hodinách se po reklamaci dozvím, že banka zablokovala mé odchozí platby, protože prošetřovala včerejší SEPA platbu ve výši 650 euro na účet řemeslníka ve Španělsku. Neuvěřitelné.“
Klient byl doslova frustrován tím, jakým způsobem celá záležitost proběhla. “Banka mi nedala žádným způsobem vědět a odstřihla mě od možnosti používat své peníze,” uvedl k tomu s tím, že po 15 letech využívání služeb Air Bank s touto institucí definitivně končí.
Pod příspěvkem se potom seběhly další komentáře k tématu, podle kterých se kvalita Air Bank v posledních letech dramaticky zhoršila. Na její adresu se totiž stížnosti v podobném duchu velmi rychle množí.

Může se to stát všude
Je to pravděpodobně dáno tím, že banka velmi pečlivě vyhodnocuje všechny podezřelé transakce, což jí ostatně ukládají pravidla České národní banky ohledně praní špinavých peněz. Vůči klientům to ale provádí dosti neomaleně.
Pravdou ale je, že vám účet mohou zablokovat i jiné tuzemské banky. Ty větší ovšem mají obvykle propracovanější procesy a nedojde k tomu ve chvíli, kdy platíte stovky euro po Evropě v rámci poměrně běžných transakcí.
Foto: Shutterstock