19/09/2024

Komerční banka, jedna z nejvýznamnějších finančních institucí v České republice, přichází s radikální změnou, která ovlivní tisíce jejích klientů. Banka se rozhodla ukončit zasílání papírových a e-mailových výpisů z účtů. Tento krok ji činí první velkou retailovou bankou v zemi, která tuto tradiční službu ruší. Cílem je přechod k plně digitálnímu bankovnictví a snaha přizpůsobit se moderním trendům v oblasti financí.

Přechod na digitální bankovnictví KB+

Všechny potřebné informace o svých účtech nyní klienti naleznou v nové aplikaci KB+, kterou banka spustila v dubnu loňského roku. Tato aplikace postupně nahrazuje starší bankovnictví a klienti jsou do ní průběžně převáděni. Ti, kteří již aplikaci používají, si mohou výpisy prohlížet přímo v ní nebo si je vyzvednout na pobočce.

Proč banka končí s papírovými výpisy

Hlavním důvodem tohoto kroku je ekonomická náročnost spojená s tiskem a rozesíláním papírových výpisů. Náklady na provoz obrovských obálkovacích linek jsou vysoké a zájem klientů o tuto službu výrazně klesá. Banka věří, že v blízké budoucnosti už o papírové výpisy nebude téměř žádný zájem.

Foto: Shutterstock

Bezpečnost a pohodlí na prvním místě

Komerční banka také zdůrazňuje, že sledování účtu prostřednictvím mobilního nebo internetového bankovnictví je pro klienty bezpečnější než prostřednictvím e-mailu. Digitální výpisy jsou dostupné kdykoli a odkudkoli, což zvyšuje pohodlí klientů a snižuje riziko zneužití citlivých informací.

Co to znamená pro klienty

Pro klienty, kteří stále preferují papírové výpisy, je zde možnost si je vyžádat na pobočce banky. Banka je ze zákona povinna tuto možnost poskytnout. Nicméně doporučuje využívat elektronické výpisy, které jsou dostupné zdarma a bez čekání.

Ostatní banky se zatím nepřidávají

Ačkoli je Komerční banka v tomto směru průkopníkem, ostatní banky zatím podobný krok neplánují. České bankovní domy jako Česká spořitelna, ČSOB, Raiffeisenbank a další nadále papírové i e-mailové výpisy poskytují, ačkoli také zaznamenávají pokles zájmu o tyto služby.

Foto: Shutterstock, zdroj: KB, Banky

4 názory u článku “Velká banka ukončuje důležitou službu

  1. Dobrý den Vážená společnost
    Mohly byste zanechat aspoň zasílání e-mailových výpisů z účtu.
    Jinak to nevidím dobře. Lidi z toho budou velmi nespokojeni.
    Si myslím já. Pan Svoboda Mario

  2. Tímto krokem dává banka najevo, že o takové klienty příliš nestojí a upřednosťuje ty klienty, kterým tento krok nevadí. Ale rušit i e-mailové zasílání výpisů mi přijde podivné. Dodávám, že nejsem klientem KB a ve své bance naplno využívám ib.

  3. Pokud KB přestane zasílat výpisy z účtu e-mailem uvažuji, že po 40-ti letech zde zruším svůj účet.

  4. Hodně staršich klientů odejde z KB a přejde jinám nebo si zas bude důchody nechat posílat na poštu
    super ta KB nestojío své klienty

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *