30/12/2024

Komerční banka, jedna z nejvýznamnějších finančních institucí v České republice, přichází s radikální změnou, která ovlivní tisíce jejích klientů. Banka se rozhodla ukončit zasílání papírových a e-mailových výpisů z účtů. Tento krok ji činí první velkou retailovou bankou v zemi, která tuto tradiční službu ruší. Cílem je přechod k plně digitálnímu bankovnictví a snaha přizpůsobit se moderním trendům v oblasti financí.

Přechod na digitální bankovnictví KB+

Všechny potřebné informace o svých účtech nyní klienti naleznou v nové aplikaci KB+, kterou banka spustila v dubnu loňského roku. Tato aplikace postupně nahrazuje starší bankovnictví a klienti jsou do ní průběžně převáděni. Ti, kteří již aplikaci používají, si mohou výpisy prohlížet přímo v ní nebo si je vyzvednout na pobočce.

Proč banka končí s papírovými výpisy

Hlavním důvodem tohoto kroku je ekonomická náročnost spojená s tiskem a rozesíláním papírových výpisů. Náklady na provoz obrovských obálkovacích linek jsou vysoké a zájem klientů o tuto službu výrazně klesá. Banka věří, že v blízké budoucnosti už o papírové výpisy nebude téměř žádný zájem.

Foto: Shutterstock

Bezpečnost a pohodlí na prvním místě

Komerční banka také zdůrazňuje, že sledování účtu prostřednictvím mobilního nebo internetového bankovnictví je pro klienty bezpečnější než prostřednictvím e-mailu. Digitální výpisy jsou dostupné kdykoli a odkudkoli, což zvyšuje pohodlí klientů a snižuje riziko zneužití citlivých informací.

Co to znamená pro klienty

Pro klienty, kteří stále preferují papírové výpisy, je zde možnost si je vyžádat na pobočce banky. Banka je ze zákona povinna tuto možnost poskytnout. Nicméně doporučuje využívat elektronické výpisy, které jsou dostupné zdarma a bez čekání.

Ostatní banky se zatím nepřidávají

Ačkoli je Komerční banka v tomto směru průkopníkem, ostatní banky zatím podobný krok neplánují. České bankovní domy jako Česká spořitelna, ČSOB, Raiffeisenbank a další nadále papírové i e-mailové výpisy poskytují, ačkoli také zaznamenávají pokles zájmu o tyto služby.

Foto: Shutterstock, zdroj: KB, Banky

11 názorů u článku “Velká banka ukončuje důležitou službu

  1. Dobrý den Vážená společnost
    Mohly byste zanechat aspoň zasílání e-mailových výpisů z účtu.
    Jinak to nevidím dobře. Lidi z toho budou velmi nespokojeni.
    Si myslím já. Pan Svoboda Mario

  2. Tímto krokem dává banka najevo, že o takové klienty příliš nestojí a upřednosťuje ty klienty, kterým tento krok nevadí. Ale rušit i e-mailové zasílání výpisů mi přijde podivné. Dodávám, že nejsem klientem KB a ve své bance naplno využívám ib.

  3. Pokud KB přestane zasílat výpisy z účtu e-mailem uvažuji, že po 40-ti letech zde zruším svůj účet.

  4. Hodně staršich klientů odejde z KB a přejde jinám nebo si zas bude důchody nechat posílat na poštu
    super ta KB nestojío své klienty

  5. Dobrý den. Tak nevím jak velká jsem vijímka při svých 72 letech platím vše přes internetové bankovnictví. Když mě začalo nepravidelně letos z jara chodit SIPO výpis tak jsem to prostě zrušil a platím tyhle věci trvalým příkazem. Rádio i Televize byly zařízeny během hodiny, svého providera jsem informoval telefonem aby mě poslali fakturu a že jim ji budu hradit převodem. Když jsem se v Hr. Králové v kurzu tří odpolední učil na počítači tak jsem měl jedinou podmínku že budu mít před sebou svůj počítač na kterém si vše sám vyzkouším a né že někteří si uzmou počítač k sobě a ti méně agresivní se k němu nedostanou a tak se vlastně nic nenaučí. První počítač ,, Brave Internet” jsem přivezl z Hradce a bohužel nešel připojit. Vše nás učili. Volám do prodejny a můžu Vám jen sdělit že tolik posměšků co jsem musel vyslechnout jsem nikdy neslyšel No mistři přijeli i si ověřili jestli mám zaplaceno za připojení, tenkrát přes pevnou linku. No nakonec se nedostali ani tam kam já. Tenkrát tam vlála vlaječka. Když požádali o šroubovák a kleště tak jsem jim oznámil že ten počítač je nový a že je v záruce tak že jej chci vrátit, tak jsme jej zabalili zpět do krabice a druhý den jsem jej vrátil. Pak už jsem m ěl štěstí a počítač šlapal. Naučil jsem se i přidávat hardver a vnuci tenkrát jako děti mě říkali dědo proč se tím neživíš, odpověděl jsem že to člověk musí umět ještě mnohem víc. Tak že prostě se nesmíme bát jít na školení a naučit se to. Zas taková složitost to určitě není. To je můj názor.

  6. Mně to nevadí. Objednám si termín s bankéřem a přejdu jinam.
    Míra

  7. Pokud jste za vedení účtu a výpis ochotni pořád platit?
    Po úrazu bez výdělku, jsem neměl z čeho platit tak jsem odešel v roce 2010 z Komerční banky ke konkurenci. Od té doby mě vedení účtu nestálo ani korunu a výpis si mohu vytisknout kdykoliv od založení účtu a vše bez poplatků. Někdy je lépe se podívat i do okolí.

  8. Fio banka a.s. papír ani e mail už několik let nemá. A jde to bez povídání. To asi nevíte. Ale článek máte super napsaný.

  9. Já jsem během převodu na KB+ přerušil přechod, protože mi to nutí placené služby, které nechci a bez těchto služeb nelze přechod dokončit bez bankovního poradce. Za dva dny mi volala baba a naprosto arogantně na mě začala, že je to z důvodu, že lidi nečtou podmínky a nějaký bláboly. Takže zůstávám u starého, u konkurence si založím nové účty převedu si platby a stávající účty zruším.

  10. Poštou obálkou zrušit, , , OK, , , ale zrušit mailem info ?????????

  11. Starší lidé toto určitě neocení. Půjdou jinam, kde to aspoň posílají mailem. Znám několik starších lidí, kteří ani nemají mail.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *