21/11/2024

Obchodní řetězec Lidl je znám tím, že ve svých prodejnách využívá sofistikovaných postupů, jak takzvaně navýšit nákupní košík zákazníků. Rozumí se tím to, aby utratili co možná nejvíce, ať už vědomě či nevědomě.

Chtějí na vás vyzrát

V Německu na to ostatně upozornila tamní média. Lidl tak používá například jinak tvarované nákupní vozíky, které jsou schválně velmi velké a navíc svažující se směrem k zákazníkům, což potom vede k tomu, že nákup vypadá menší než ve skutečnosti je. Dále potom kreativně pracuje s cenovkami, které umisťuje často jinam než jiné obchodní řetězce.

Hotový maglajz s cenovkami je potom obvykle u ovoce a zeleniny, kde je třeba pět druhů rajčat, ale není vůbec jasné, která cenovka patří k danému druhu. Výběr špatného produktu se v takovém případě může hodně prodražit.

Teď však Lidl přišel s dalším trikem, který vůči zákazníkům není vůbec hezký. “V Lidlu (ale nejenom tam) mají teď novou zhůvěřilost. Zboží prodávané na váhu náhle prodávají na kusy. Typický výmysl manažera od stolu, který si nejspíš myslí, že tím zakryje vysoké ceny,” napsal na sociální síti Daniel Dočekal.

Svůj příspěvek doplnil také o příslušnou fotografii, ze které je patrné, že například broskve se nově nepočítají na váhu, ale na kusy. To ovšem může zákazníky zmást. Vidí jen název ovoce a cenu, přičemž automaticky počítají s tím, že je to za kilogram, jak to bývalo vždy běžné. Přijde jim to tedy vcelku levné, a tak si daného ovoce nakoupí hodně. U pokladny se potom nestačí divit.

Cenovky u ovoce a zeleniny v Lidlu často vedou k tomu, že zaplatíte opravdu velké peníze.

Na ceny si dejte pozor

Těžko si přitom představit jiný důvod, proč prodávat ovoce po kusech, než zmatení zákazníka. I na pokladně je s tím totiž problém, jelikož pokladní to nemůže jednoduše zvážit, ale musí kusy složitě přepočítávat.

Čtěte také: Lidl láká Čechy na neskutečnou výplatu. Prodavačky berou už víc než manažeři

Nejde přitom o jediný trik s cenovkami, který teď Lidl využívá. “Stejně trapné je něco prodávat v ceně za 100 g a v ceně za 1 kg. Rajčata 59 Kč a vedlejší 5,9 Kč. Tady si to člověk uvědomí, někde ten rozdíl není tak velký a kdo netráví čtením cedulek polovinu nákupu, tak se diví u pokladny,” doplnil v diskuzi zákazník Standa, který dodal, že je to ještě zmatenější, když do hry vstupují nejrůznější cenové výhody v rámci aplikace Lidl Plus.

Foto: Shutterstock

1 názor u článku “Lidl vyběhl se zákazníky. Naberou si levné zboží a na kase se pak nedoplatí

  1. My budeme dál platit v hotovosti hrajete s tímhle na to aby nám zrušili hotovost

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *