Česká spořitelna, jedna z dominantních bank v České republice, oznámila zásadní změnu, která se dotkne více než 2 milionů svých klientů. Již brzy nebude nutné mít dvě samostatné aplikace pro přihlašování a ověřování. George klíč se stane součástí hlavní bankovní aplikace George.
Nová kapitola mobilního bankovnictví
Zrušení samostatné ověřovací aplikace je krokem k jednoduššímu a pohodlnějšímu bankovnictví. Spořitelna postupně začne převádět uživatele George klíče na nové řešení od prvního zářijového týdne. Proces bude postupný a potrvá až do jara 2024.
Filip Hrubý, mluvčí spořitelny, zdůraznil, že banka si váží svých klientů a nebude je nechat ve tmě. „Každému klientovi dáme předem vědět zprávou v Georgi a e-mailem, že je čas na změnu.“ Pro přihlašování bude možné využít otisk prstu, sken obličeje nebo šestimístný PIN.
Jak si stojí ostatní banky?
Česká spořitelna není jediná banka, která usiluje o sjednocení. Komerční banka nabídla svůj klíč v rámci nové aplikace KB+ jen pro nové klienty. Většina stávajících klientů stále zůstává ve starších aplikacích. Naopak ČSOB zatím neplánuje svůj samostatný Smart klíč začleňovat do hlavní aplikace.
Inspirovala banky evropská směrnice?
Změny v oblasti mobilního bankovnictví v posledních letech můžou souviset s evropskou směrnicí PSD 2. Ta od ledna 2020 vyžaduje dvojí ověření klienta. Mnoho bank reagovalo zavedením elektronických klíčů.
Co to znamená pro klienty?
Sloučením aplikací se banka snaží zjednodušit proces ověřování a zároveň zlepšit uživatelský zážitek. V praxi to znamená, že přihlášení do mobilní aplikace George bude jednodušší a rychlejší. Pokud klienti aplikaci George ještě neaktivováli, je nyní pravý čas. Hrubý dodává: „Klienti budou potřebovat otisk prstu, sken obličeje nebo PIN pro přihlášení.“
Vize pro budoucnost
Spořitelna tímto krokem sleduje vizionářskou cestu sjednoceného řešení, kde mobilní aplikace bude centrálním bodem komunikace s klientem. Hrubý dodává: „Hlavním důvodem, proč klienti nevyužívají mobilního George, je fakt, že obecně nechtějí využívat chytrý mobil. Nyní jim nabízíme jednodušší řešení.“
Tato změna ukazuje, jak spořitelna naslouchá svým klientům a usiluje o moderní a efektivní řešení v oblasti mobilního bankovnictví. Zůstává otázkou, zda se další banky přidají k trendu sjednoceného mobilního bankovnictví.
Foto: Shutterstock, zdroj: Ceskasporitelna, Penize,