E-shopů je na internetu nespočet, logicky ale mezi nimi vynikají velcí hráči typu Amazon nebo u nás Mall, případně Alza. Své si k tomu samozřejmě říkají i e-shopy čínské. Příchod každého nového velkého online obchodu však stále budí zájem. Na náš trh nyní přibude e-shop nesoucí velmi známou značku: Kaufland.
Marketplace se představuje
Obchodní řetězec Kaufland spustí brzy spustí svůj vlastní online obchod s názvem Marketplace. Zákazníci v něm budou moci nakupovat zboží z oblasti elektroniky, bydlení, zahrady, ale také budou mít možnost vybrat si produkty pro domácnost, děti, nebo kojence.
I když je obchod Kaufland známý jako klasický supermarket, tedy lidé do něj chodí nakupovat potraviny, nabídka e-shopu nebude potraviny nabízet. Nebude ani možné si vybírat kromě potravin ani jiné běžné spotřebního zboží, a platí to i pro nabídku trvanlivého potravinářského zboží. I potravinářské produkty obchodu Kaufland, i s jeho logem, lze ale zakoupit například na webových stránkách online samoobsluhy košík.cz, a to již od roku 2020.
Je důležité zmínit, že Marketplace bude Kaufland provozovat jako tržiště, tj. nabídne obchodníkům své prostředí, podporu, platební systém a částečně i marketing. V první fázi dokonce nebude po několik měsíců ani požadovat poplatky či procenta z prodejů.
Česko jako třetí země
Kaufland Marketplace již funguje v Německu, domovské zemi Kauflandu, a také na Slovensku. Pro zákazníky je ale zásadní informací, že Kaufland Marketplace bude fungovat ve všech státech jako jeden obchod, tedy s jednotným přihlášením.
Tímto krokem zajistí Kaufland zákazníkům významně širší nabídku produktů, kterých by měly být statisíce či dokonce miliony. O tom, jak se Marketplace v Česku prosadí rozhodne budoucnost, rozhodně se ale jedná o obchod, který rozhodně stojí za pozornost.
Foto: Shutterstock, zdroj: Kaufland.de