03/12/2024

Na českém televizním trhu se v posledních týdnech dějí skutečně zajímavé věci. Konkurence posiluje a podle všeho to teď bude ještě výraznější. Do hry se totiž vrací již trochu polozapomenutá, ale stále poměrně velká TV Barrandov.

Takhle to dál nešlo

Ta v posledních letech trpěla nedostatkem financí. Její majitel Jaromír Soukup nadělal obrovské dluhy, které se vztahovaly právě i na společnost vlastnící tuto televizi. Hrozilo, že skončí v insolvenci a zkrachuje. Nakonec se ale do hry vložil podnikatel Jan Čermák a televizi zachránil. Teď ji bude restrukturalizovat, což by mohl být velmi zajímavý proces.

TV Barrandov se totiž v posledních letech omezila prakticky výhradně na vysílání nejrůznějších improvizovaných a mimořádně nekvalitních pořadů, které moderoval právě majitel televize Jaromír Soukup. Zbytek byl vyplněn neustálými reprízami starých a rovněž nezajímavých pořadů. Podíl stanice na celkové sledovanosti klesl až ke 2 %. A to navzdory tomu, že svého času Barrandov atakoval i desetiprocentní podíl.

Ovšem i dvouprocentní podíl na diváctvu je pořád velmi slušná pozice k odpichu. Nový majitel se rozhodl zbavit Jaromíra Soukupa, kterému zrušil prakticky všechny pořady, jež budou postupně dobíhat do léta, a následně je nahradí zcela nové programové schéma.

Vysílání začne dávat smysl

To už má na první pohled výrazně vyšší ambice. Předně se vrací standardní zpravodajský formát v podobě pořadu Naše zprávy, které vytváří a moderuje Vladimír Pinker. Do vysílání by měl přibýt vlastní pořad VIP Zprávy, který se bude věnovat informacím ze světa showbusinessu. To vše potom doplní tuzemské i zahraniční seriály.

Nutno říct, že TV Barrandov vysílá hned na třech kanálech. Kromě toho hlavního má také programy Barrandov Kino a Barrandov Krimi. Jejich vysílání dosud neodpovídalo jejich názvům a opět byly plněny jen nejrůznějšími reprízami, které ani nenaplňovalo jejich úlohu. To by se mělo rovněž změnit.

Čtěte také: Čistka na Nově pokračuje. Náhle končí velká hvězda této televize, byla tam 27 let

Diváci se tedy mohou těšit na to, že budou mít opět o něco větší výběr mezi kvalitními a plnohodnotnými kanály. Na Barrandově mají cíl, že by ke svému programu chtěli přilákat alespoň 5 % diváků. Dodejme, že velké komerční televize, jako je TV Nova nebo TV Prima, mají podíl 20 až 30 %.

Foto: Shutterstock

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *