
Digitální komunikace je pro velké korporace obrovským pomocníkem, ovšem pokud si nedají pozor, může to být také dvousečná zbraň. Aktuálně se o tom přesvědčila UniCredit Banka, která provedla málokdy vídané faux pas.
Komunikace se nepovedla
“Zaplaťte debetní kartou vydanou k Vašemu účtu a my Vám vrátíme až 50 korun jen tak – třeba na kávu. Odměna se počítá z první platby, kterou provedete v období od dnešního dne do 15. dne příštího měsíce. Částku až do výše 50 korun Vám vyplatíme na běžný účet nejpozději do konce měsíce následujícího po měsíci, v němž uplyne výše uvedené období,” informovala banka klienty ve zprávě s odkazem na její populární program U-šetřete. Ten nabízí nejrůznější slevy u partnerských společností.
Radost klientů ale netrvala příliš dlouho, protože o den později jim banka napsala, že původní zpráva byla omyl a že ji bere zpět. Jednoduše oněch 50 korun nedostanou. Nabídka prý byla zaslána několika tisícům klientů.
UniCredit tady zjevně nezvládl komunikaci. Pravděpodobně došlo k tomu, že někdo odeslal předpřipravenou zprávu nedopatřením. To ovšem ukazuje na jistý amatérismus marketingového oddělení, jelikož tyto záležitosti musí být hlídány. Nesprávnou komunikací ze strany banky se totiž dá nadělat mnohem větší paseka než v tomto případě.

Nebyla by to velká ztráta
A pak si lze klást také otázku, proč už banka daný slib nedodržela, byť ho odeslala nedopatřením. Zjevně nešlo o nějaké horentní částky a nějakým způsobem se s takovou akcí do budoucna zřejmě počítalo. V takovém případě by měla banka rychle reagovat a přizpůsobit se.
Čtěte také: U vaší banky si nově musíte vyřídit důležitou věc. Jinak přijdete o peníze
I kdyby měla oněch 50 korun dát stovce tisíc klientů, stále by šlo “jen” o 5 milionů korun. To je z hlediska banky s mnohamiliardovými obraty naprosto banální částka, kterou navíc lze započítat do již schválených marketingových nákladů.
Foto: Shutterstock