06/07/2024

Elektromobilita zažívá zásadní průlom díky nové baterii od čínského výrobce Gotion, která se dokáže nabít na 80 % za méně než deset minut. Tento významný pokrok přináší baterie nazvaná G-Current, která je připravena k sériové výrobě a může výrazně změnit dosavadní vnímání elektromobilů. Dlouhé čekací doby u nabíjecích stanic by mohly být brzy minulostí, což by mohlo přilákat více lidí k přechodu na elektrická vozidla.

Technologie 5C a nové materiály

Baterie G-Current využívá technologii superrychlého nabíjení 5C, která umožňuje baterii o kapacitě 80 kWh nabíjet výkonem až 400 kW. Tento výkon znamená, že baterii lze teoreticky plně nabít za pětinu hodiny. G-Current pracuje s různými materiály, jako jsou lithium-železo-fosfát (LFP), lithium-mangan-železo-fosfát (LMFP) a nikl-kobalt-mangan (NCM), což zvyšuje její univerzálnost a účinnost.

Vysoká kapacita a dlouhý dojezd

Podle společnosti Gotion má baterie G-Current kapacitu více než 75 kWh a umožňuje dojezd přes 600 km. Tento dojezd je více než dostačující pro většinu denních potřeb řidičů, a to i při delších cestách. Baterie se také nabíjí na 90 % za pouhých 15 minut, což je významný krok vpřed oproti současným technologiím.

Další novinky od společnosti Gotion

Na 13. technologické konferenci společnosti Gotion byly představeny další dvě novinky: baterie Stellary na bázi NCM s válcovými články a polovodičová baterie Gemstone. Baterie Stellary se nabije na 70 % za pouhých devět minut, což umožňuje dobití na 350 km za pět minut. Tato baterie také efektivně odvádí teplo a je vybavena pokročilou technologií chlazení, což zvyšuje její bezpečnost a spolehlivost.

Polovodičová baterie Gemstone dosahuje energetické hustoty 350 Wh/kg, což je o 40 % více než u současných běžných lithiových baterií. Díky tomu nabízí delší dojezd a větší energetickou efektivitu. Gemstone má životnost přes 3 000 cyklů, což znamená, že může vydržet až 1 milion kilometrů během svého životního cyklu. Očekává se, že výroba této baterie začne v malých objemech v roce 2027 a masová výroba v roce 2030.

Foto: Shutterstock

Investice VW do společnosti Gotion

Volkswagen Group (VW), která je klíčovým hráčem na poli elektromobility, investovala do společnosti Gotion High Tech přibližně jednu miliardu eur již v roce 2020. V následujícím roce VW svůj podíl navýšil na 26,5 %, čímž se stal největším jednotlivým akcionářem společnosti. VW plánuje v Číně prodat 1,5 milionu elektromobilů do roku 2025, což potvrzuje jeho závazek k rozvoji elektromobility na klíčovém čínském trhu.

Revoluční pokrok v elektromobilitě

Nová baterie G-Current a další inovace společnosti Gotion představují významný krok vpřed pro celý průmysl elektromobility. Krátké nabíjecí doby a vysoká kapacita baterií zvyšují komfort a uživatelskou přívětivost elektrických vozidel. Investice VW do společnosti Gotion ukazuje na důležitost této technologie pro budoucí směřování automobilového průmyslu.

Foto: Shutterstock, zdroj: KrAsia, Technode, cnevpost

1 názor u článku “Tohle mění všechno. Nová baterie do elektromobilů se nabije za 10 minut

  1. To je hezké, ale stále nechápu, jak takový výkon přenést od zdroje k bateriím. Množné číslo schválně, protože bude nutné nabíjet několik aut současně na jednom místě…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *