Sezóna letních dovolených se rozjíždí na plné obrátky a s tím se pojí také skutečně masový přesun cestujících leteckou dopravou do cílových destinací. Kompletní balíčky od cestovních kanceláří jsou navzdory očekáváním a trendům stále mimořádně oblíbené, protože cenově vycházejí skutečně dobře. Dnes už je individuální dovolená v Chorvatsku výrazně dražší než kompletní servis i s dopravou v prakticky libovolné evropské destinaci, kde se provozuje masový turismus.
Sliby nesplnili
Výhodné ceny ale mohou také znamenat to, že nedostanete ty úplně nejkvalitnější služby. A někdy to může být skutečně otřesné. Tuzemské cestovní kanceláře si totiž pro lety najímají prakticky výhradně leteckou společnost Smartwings, která není zrovna vyhlášená svým prozákaznickým přístupem. Když se potom objeví problém, může to být hodně nepříjemné.
O tom se před pár dny přesvědčili cestující, kteří měli odletět z Prahy na Zakynthos. Po vzletu se ale ukázala závada na letadle, a tak se vrátili na pražskou Ruzyni. “Nejprve nám říkali, že poletíme za dvě hodiny, pak za čtyři hodiny a potom už nás zcela přestali informovat,” uvedl jeden z cestujících pro server Epřehledně.cz. “Když už se schylovalo k večeru, slibovali zajištění hotelu, ovšem to na poslední chvíli odpískali. Že je prý cestujících příliš mnoho.“
“Poté, co jsme vystoupili, s námi nikdo nekomunikoval. Je to přístup, jak k nějakým psům,” řekl pro server CNN Prima News další cestující. Mezi cestujícími panovala vyhrocená atmosféra, jelikož se ukázalo, že na letišti budou muset nocovat. Let byl přeložen až na 4:00 ranní, tedy takřka 24 hodin po původně plánovaném odletu.
Může se to stát znovu
“Nejprve slibovali, že brzy odletíme, pak že zajistí autobusy a hotely. Ale tahali nás jenom za nos. Dali nám jenom tři stovky na ty předražené sajrajty tady. To tím máme krmit děti? Vždyť je to tu k nevydržení,” rozčiloval se jeden z cestujících.
Čtěte také: Drama na palubě Smartwings. Letadlo plné Čechů muselo nouzově přistát
Letecká společnost Smartwings se za vzniklé problémy pouze lakonicky omluvila, avšak nepřipustila, že by se dopustila nějakého pochybení. Z toho je patrné, že pokud by v sezóně někdy nastal podobný problém, bude se řešit obdobně. Na to je potřeba se připravit a počítat s tím. Nejde ostatně o novinku. Podobný přístup se k cestujícím ze strany aerolinky praktikoval i v minulých letech.
Foto: Shutterstock
Vím, že je to nepříjemné,ale radši si počkat na letišti než bude letadlo v cajku než si někde rosekat hubu. 👍🎩
Pravděpodobnost havárie je u Smartwings několikanásobně větší, než u jiných aerolinek. Letěl jsem jen jednou a jak ten pilot s letadlem třísknul o přistávací plochu, to nezapomenu.
A to ještě někteří blbečci zatleskali.
bohužel nemáme na výběr letecké společnosti,Smartwings to je tragédie,2,5 hodiny zpoždění je normál,omluvy nečekejte
Opravdu je potřeba se připravit na cokoli. Tato společnost je nejhorší jakou lze zažít. Likvidací ČSA si vytvořila monopol a nyní si diktuje podmínky. Zmiňovat, že je lépe si počkat na funkční letadlo, je opravdu legrační. Každé letadlo má být funkční. To že není, svědčí o naprosté ignoraci všech pravidel, které následně pocítí zákazník. Dokud zákazník nebude svá práva hájit se však nic nezmění. Tak s chutí na dovolenou potěšit majitele Smartwings, který si v době pandemie řekl o miliardu dotace aby následně bezohledně sedral zákazníky, kteří jak ovce počkají na funkční letadlo, které na ně vyjde.
Vytunelovaly ČSA a ted nutí lidí létat tímhle odpadem.