23/09/2025

Už několik týdnů probíhá v České republice skandál nevídaných rozměrů. Vypadá to totiž, že jeden z největších restauračních řetězců v tuzemsku trestuhodně selhal v zajištění kvality a bezpečnosti prodávaného jídla.

Vyjádření ze strany KFC

Podle svědectví bývalých zaměstnanců tu přinejmenším od roku 2018 běží systém, v rámci kterého v KFC dochází k prodlužování data spotřeby kuřecího masa a dalších surovin. Ovšem právě v případě tohoto masa je to opravdu velký problém, jelikož je náchylné ke kažení a kontaminaci bakteriemi, včetně například salmonely.

Reportér Jan Tuna má prý k dispozici desítky svědectví zaměstnanců tohoto řetězce o daných praktikách, které měly probíhat v podstatě napříč celou zemí. Dále se mu potom ozvaly stovky lidí, kteří po konzumaci jídla z KFC měly silné zažívací obtíže, a to včetně dětí. Některé údajně skončily dokonce na jednotkách intenzivní péče.

Mnoho zákazníků KFC proto očekávalo, jak se k dané situaci řetězec postaví, obzvlášť když v těchto dnech došlo k tomu, že Státní zemědělská a potravinářská inspekce přinejmenším v jedné restauraci tuto praxi potvrdila.

Máme 130 restaurací a každý den v nich obsloužíme více než 75 000 zákazníků. A to sebou přináší obrovskou odpovědnost, kterou rozhodně nebereme na lehkou váhu,” začala zeširoka v přednatočeném vyjádření ředitelka KFC pro Českou republiku a Rakousko, Ivana Makalová Dlouhá. “Máme v KFC řadu systémů, které zajišťují, že naše produkty jsou zdravotně naprosto v pořádku a splňují všechny hygienické předpisy. Všechny naše produkty sledujeme nejenom u nás, ale už na cestě od dodavatele.

Nepřipustila vůbec nic

Vyjádření pokračuje ještě dále v podobném duchu, kdy jsou vyjmenovávány všechny druhy kontrol, které v KFC existují. Pokud byste očekávali byť jen částečné přiznání viny, respektive problému, kdy mohl systém selhat, nedočkali byste se.

Podle Ivany Makalové Dlouhé je pod jejím vedením KFC v České republice naprosto skvělé a bezproblémové. Je potom ale otázkou, kde se vzaly ty zástupy vypovídajících zaměstnanců a poškozených zákazníků.

Čtěte také: Kauza KFC eskaluje. Pobočky prý dostávaly echo o kontrolách. Mluví se o ukončení provozu v Česku

Podle všeho navíc nejde o ojedinělé přešlapy, ale skutečně něco, co je praktikováno zcela běžně. “Není možné, aby o tom místní vedení společnosti nevědělo. Jejich vyjádření jsou pohádky kuřecí babičky. Po odvysílání prvního dílu se ozývají stovky lidí, kteří měli zažívací problémy. Řada z nich má lékařské zprávy a jsou tam i děti, které skončily na jednotce intenzivní péče,” řekl na to konto Jan Tuna v DVTV.

Foto: Shutterstock, Creative Commons, zdroje: Tuna Versus, DVTV, autorský článek

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *