04/05/2024

Komerční banka, označující nově spuštěné elektronické bankovnictví KB+ za novou éru, čelí kritice od svých dlouholetých klientů. Přestože banka slibovala inovace a moderní technologie, někteří klienti se setkávají s problémy a nedostatky. Nejenže banka odmítá odpustit poplatky svým stávajícím klientům, ale někteří z nich se potýkají s obtížemi při používání nové aplikace KB+, která některé dřívější funkce zvládala lépe.

Zklamání z nového systému

Loni v dubnu Komerční banka oznámila spuštění nového elektronického bankovnictví a nabídky běžných účtů pod názvem KB+. Tato změna byla viditelným výsledkem tříleté práce na novém “core systému”, který by měl umožnit pružnější a jednotnější provoz. Přestože banka slibovala lepší digitální novinky a snížení nákladů, někteří stávající klienti se cítí zklamaní.

Nedostatek informací a prodlevy v systému

Podle vyjádření banky bylo do konce roku 2023 plánováno převést pouze 300 tisíc stávajících klientů na nový systém, což znamená, že zbytek klientů se přesune až v roce 2024. Tento proces je komplikován tím, že čím více produktů nebo služeb klient využívá, tím déle trvá jeho převod. Někteří klienti se stěžují na nedostatek informací a zpoždění v procesu.

Komerční banka tvrdí, že proces převodu probíhá podle plánu, ale klienti si stěžují na dlouhé čekání a nedostatek konkrétních termínů. Někteří se domnívají, že předchozí systém fungoval lépe a že nová éra přinesla více problémů než výhod.

Foto: Shutterstock

Změna k horšímu?

Problémy se netýkají pouze přechodu klientů na nový systém, ale i těch, kteří již novou aplikaci používají. Někteří z nich se setkali s překvapením, když zjistili, že některé dříve dostupné funkce chybí nebo jsou obtížněji dostupné. Komerční banka slibuje řešení některých nedostatků, ale někteří klienti se stále domnívají, že nová éra bankovnictví přinesla spíše komplikace než zlepšení.

Dlouhé čekání na “novou éru” může mít i finanční dopad na klienty, kteří zatím zůstávají ve starém systému. Komerční banka byla do loňského dubna poslední bankou, která neúčtovala poplatky za běžné účty. Stávajícím klientům však stále zůstávají původní poplatky, dokud neproběhne jejich převod.

Účty s lepšími úroky

Nová éra bankovnictví má také své výhody, jako například nové typy účtů s lepšími úroky. Avšak mnoho klientů se stále potýká s nedostatky a nedostatky ve funkcích nové aplikace KB+. Komerční banka si zachovává postoj, že úprava sazebníku není plánována a stávající klienti mohou začít využívat novou aplikaci bez nutnosti převodu.

Celkově lze konstatovat, že i přes sliby nové éry a modernizace mohou změny způsobit frustraci a nespokojenost mezi stávajícími klienty. Komerční banka se musí snažit vyřešit problémy a poskytnout klientům lepší informace a podporu, aby obnovila jejich důvěru a uspokojila jejich očekávání.

Foto: Shutterstock

1 názor u článku “Komerční banka naštvala klienty. Spustila změny, které se jim vůbec nelíbí

  1. Přesně.nasrali mě pěkně.novej IT program k hovnu.staré přihlašování bylo přívětivé, jednoduché, grafický přehledné.mám na příjem ještě pár plateb do konce roku.pak se v klidu podívám po jiných bankách,a přestup.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *