03/05/2024

Je až s podivem, jaké panuje v České republice v rámci automobilového průmyslu ticho před bouří. Tuzemské automobilky v čele se Škodou Auto sice pořád ještě poměrně slušně vyrábějí a prodávají, na čemž jsou závislé stovky dalších společností v roli subdodavatelů. V zahraničí už se ale šikují konkurenti na opravdu prudký nájezd, který pravděpodobně změní poměry v celoevropském měřítku, Česko nevyjímaje.

Jak tomu chcete konkurovat?

Dosud u nás čínské automobilky spíše sledují situaci, byť první z nich v podobě MG už to tady vzala poměrně zgruntu. Její modely patří mezi nejprodávanější, jelikož nabízejí nejlepší poměr ceny a výkonu. Je však třeba si říct, že to je teprve úplný začátek a ještě tu nemáme ty největší hráče, kteří už ovšem vstupují na jiné evropské trhy.

Pro zákazníky to nakonec nemusí být vůbec negativní zpráva, jelikož se ukazuje, že čínské automobilky mají opravdu co nabídnout. Navíc si za to neříkají horentní sumy. Příkladem je nově představený vůz Galaxy E8 od automobilky Geely, která mimochodem v Evropě vlastní Volvo. Tento skutečně rozměrný a luxusní sedan zaujme nejen parametry a kvalitou zpracování, nýbrž především cenou.

V Číně se toto vozidlo bude prodávat za v přepočtu 550 tisíc korun. To je částka, za kterou v České republice koupíte ty nejmenší a nejméně výkonné automobily v základní výbavě. Škoda Auto už se ostatně své oblíbené Octavie pokouší běžně prodávat kolem milionu korun, přestože je to úplně obyčejné auto.

Foto: Shutterstock

Špičková kvalita

Geely Galaxy E8 je jiná písnička. Nabídne luxusně zpracovaný interiér a 800V nabíjecí architekturu. Bude disponovat 637 koňskými silami a na sto kilometrů v hodině zrychlí za pouhých 3,5 vteřiny. Na baterii byste měli dojet nějakých 665 kilometrů, což je pochopitelně jen údaj na papíře, ale i kdyby byla realita kolem pětistovky, bylo by to stále dostatečné.

Čtěte také: Kdo má v Česku auto, musí v roce 2024 zaplatit nový poplatek. Lidé to ale netuší, teď to vylezlo ven

Tady se naplno ukazuje, co si na členské státy Evropská unie upletla. Povinná elektromobilita otevřela stavidla a ukázala, že tradiční evropské automobilky nejsou připraveny. Teď mohou jen sledovat, jak je zahraniční konkurence zdrtí.

Foto: Shutterstock

2 názory u článku “Hotovo, Škodovka může zavřít. Je tu luxusní limuzína za 550 tisíc Kč. Na tohle prostě nemají

  1. Můj důchod je 8560,-Kč a nejsem ani disident. Jo, ne každý důchodce má na Zlaté zuby!

  2. Výrobě krámů na čtyřech kolech říkáte průmysl ???Ten tady byl do roku 89.Pak vše rozkradeno ,hlavně zloději z USA ,

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *