25/04/2024
Florentino Pérez

"File:JPCaillotMadrid.jpg" od Leparroquet je licencován pod CC BY-SA 4.0 / Původní fotografie byla upravena oříznutím a změnou velikosti

Superliga možná není úplně ztracena. Florentino Pérez zopakoval podporu kontroverzní fotbalové soutěži, kterou radikálně odsoudila většina evropských fanoušků.
Florentino Pérez
File:JPCaillotMadrid.jpg” od Leparroquet je licencován pod CC BY-SA 4.0 / Původní fotografie byla upravena oříznutím a změnou velikosti

Založení uzavřené fotbalové soutěže, která divákům nabídne pikantní střetnutí evropských velkoklubů, navzdory masivním protestům očividně zůstává realistickým vyústěním situace. Podporu kontinentální Superlize během nedělní valné hromady Realu Madrid zopakoval dlouholetý prezident Florentino Peréz. Důvody pětasedmdesátiletého funkcionáře následně tlumočila většina zahraničních serverů včetně Eurosportu.

Evropská Superliga. Založena 18. dubna 2021, ukončena 21. dubna téhož roku. Pojďme si společně připomenout, v čem tento projekt vlastně spočíval. Dvanáctka evropských velkoklubů představila kontroverzní způsob, jak hladovým pokladničkám vykompenzovat obrovské deficity způsobené celosvětovou pandemií a bezpečnostními restrikcemi. Nádavkem toužila konkurovat věhlasné Champions League.

Myšlenka uzavřené fotbalové soutěže nicméně vyvolala bouřlivé fanouškovské protesty a zamýšlení účastníci postupně odpadali. Rozkládací procesy nastartovala šestice zástupců ostrovního konkurenčního prostředí (Tottenham, Arsenal, Manchester United, Manchester City, Liverpool, Chelsea). Pozice vzápětí vyklidilo taktéž kvarteto složené z Interu Milán, Atlética Madrid, AC Milán a turínského Juventusu.

Poslední mohykáni, tedy Barcelona a Real Madrid, projekt doposud oficiálně neodpískali, přestože jeho obnovení v dohledném termínu vypadá nereálně. Vítězství férové soutěže, porážka elitářství a chamtivosti „bílých límečků“? Původní záměry hvězdného společenství prostřednictvím nedělní valné hromady Bílého baletu obhajoval Florentino Pérez.

„Chcete-li vyřešit problémy, musíte si nejprve dokázat přiznat, že nějaké máte,“ začal dlouholetý prezident Los Blancos, kterého následně citovala většina zahraničních serverů. „Fotbal je nemocný, ztrácí globální vedoucí postavení. Věříme, že se evropské soutěže musí změnit, aby divákům každoročně nabízely zápasy nejvyšší úrovně s těmi nejlepšími světovými hráči.“

Pětasedmdesátiletý funkcionář následně popisoval rozdíly mezi fotbalem a tenisem. „Rafael Nadal a Roger Federer spolu hráli čtyřicetkrát za 15 let. Nadal s Djokovićem odehráli celkem 59 zápasů za 16 let. My proti Liverpoolu nastoupili devětkrát za 67 let. S Chelsea jsme doposud hráli čtyřikrát. Jaký smysl má připravovat fanoušky o takové zápasy?“ nenacházel zámožný španělský podnikatel odpovědi.

Úpadek fotbalu dokládal skutečností, že Real Madrid už nepatří ani do první desítky nejcennějších sportovní klubů planety, třebaže donedávna žebříčku kraloval. „Byli jsme špičkou v oblasti sportu a nyní jsme se propadli na třinácté místo. Předběhlo nás dvanáct zástupců amerického sportu. Ve Spojených státech musí něco dělat velmi dobře, zato Evropa něco dělá hodně špatně. Fotbal zkrátka oproti jiným sportům a platformám zaostává,“ uzavřel Pérez.

Nenechte si ujít
Jedna z největších televizních hvězd posledních deseti let nezažívá nejlepší časy. Zdeněk Pohlreich poprvé ve své televizní kariéře naráží na to, že už po něm možná není taková poptávka, jak by si představoval. Je to skvělý doklad toho, jak moc je tento hvězdný svět pomíjivý. Rychlý zvrat Ještě nedávno se o Pohlreicha přetahovaly dvě největší soukromé televizní stanice v Česku, přičemž třeba taková Česká televize vůbec nemohla pomýšlet na to, že by ho získala. Šéfkuchař byl tradičně spojen s Primou, ovšem nakonec kývl na lukrativní nabídku konkurenční TV Nova, což mnozí považovali za velkou zradu. Vznikl z toho nemastný neslaný Souboj restaurací a šéf byl nakonec rád, že ho na Primě vzali zpět. Měl to být návrat ve velkém stylu. Televize při přípravách pořadu Česko na grilu s Pohlreichem v hlavní roli rozhodně neobracela každou korunu. Velké sebevědomí ostatně potvrzovalo to, že tuto grilovací reality show nasadila na sobotní hlavní vysílací čas. Jenže co se nestalo. Česko na grilu je skutečně spektakulárním propadákem, na který skoro nikdo nekoukal. Poslední třetí díl, který se vysílal v sobotu, sledovalo pouhých 150 tisíc diváků, což je přibližně šestina oproti konkurenci. Prima to nakonec zabalila a pořad přesunula na pondělní desátou hodinu, kde už nebude zajímat vůbec nikoho. Hraje o svou budoucnost Dalo by se nad tím mávnout rukou, jenže se ukazuje, že pro Zdeňka Pohlreicha to může mít poměrně nepříjemné důsledky. “Začalo se přemýšlet o tom, zda s ním budou vznikat další pořady. Dokonce ani novou sérii Ano, šéfe nemá jistou,” říká pro server Epřehledně.cz zdroj pracující v televizi Prima s odkazem na připravované pokračování legendárního pořadu. Čtěte také: Televizi Prima čeká zemětřesení. Nikdo už na to nechce koukat, jak je to špatné Něco podobného ostatně připustil sám Pohlreich v podcastu VOX TV, kde se nechal slyšet, že se aktuálně zvažuje jeho vhodnost pro novou sérii Ano, šéfe. Podle dostupných informací některým lidem v televizi vadí i to, že se šéfkuchař v poslední době příliš názorově vyhraňuje a že právě obráží nejrůznější podcasty, kde trousí moudra ve stylu “dneska je všechno špatně, za nás to bylo lepší”. Foto: TV Prima [...]
Stejně jako zákazníci nemají příliš valné mínění o obchodních řetězcích v České republice, platí to podle všeho také obráceně. Některé obchody si totiž o lidech zjevně myslí, že jde o nemyslící bytosti, kterým mohou prodat opravdu všechno. Proč to dělají? Jak jinak si vysvětlit situaci, která nastala v obchodním řetězci Globus a kterou zaznamenal zákazník Vít Bláha. “Kdo máte rádi tuňákové saláty Rio Mare, tak v Globusu mají akci přímo pro vás,” napsal poněkud ironicky na sociální síť X. A záhy vysvětlil, v čem je tato akce skutečně výjimečná. “Jeden salát stojí 59,99 korun. Výhodné akční balení se 3 kusy je za 299 Kč. A nejvýhodnější jsou 2 kusy za 249 Kč. Matematika se u nás zbytečně přeceňuje,” dodal zákazník. Ano, je třeba počítat, ale pokud tak učiníte, rychle zjistíte, na co se tady naráží. Tato nabídka totiž zcela popírá jakékoliv obchodnické počty, ve kterých vždy platí to, že pokud si koupíte větší balení, měli byste za něj zaplatit méně. Zde je to ale přesně naopak. Respektive nejvýhodněji vychází jeden kus, potom s velkým odstupem tři kusy a nejdražší je potom balení dvou kusů tuňáka Rio Mare. Opravdu “výhodná” nabídka salátů Rio Mare od Globusu. / Foto: Vít Bláha Zákazník se snadno splete Všechny tři produkty se prodávají vedle sebe. “To bude určitě nějaká psychologická hra se zákazníkem, uvidíš cenu jednoho za 59 Kč, řekneš si super cena, což je, a logicky sáhneš po vedlejší super výhodném balení, ale na cenu už nekoukáš. Myslím si, že je to od Globusu nefér,” napsal jeden z diskutujících. Pravděpodobně to tak skutečně může být. Spousta lidí totiž nakupuje bezmyšlenkovitě a ceny nepřepočítává. Koho by napadlo, že obchod provede něco tak vykutáleného. Kdo máte rádi tuňákové saláty RIO MARE, tak v @GlobusCesko mají speciální akci právě pro vás!1 salát = 59,90 Kč Výhodné akční balení s 3 ks = 299,- Kč.Nejvýhodnější jsou 2 ks za 249,- Kč.Matematika se u nás zbytečně přeceňuje… pic.twitter.com/bsQbUvtDLK— Vít Blaha (@vit__blaha) April 22, 2024 Čtěte také: Prošli jsme si ruský supermarket Globus. Češi mohou jen závidět, co se tam nabízí. Tohle nikdy mít nebudou Pravděpodobně jde o důsledek akční nabídky, která však platí pouze na balení jednoho kusu. Jenže akce není nijak viditelně označená. Na cenovce je pouze slovíčko “výhodněji”, ale nevíte, jakou slevu dostáváte. Stejná červená cenovka je přitom také u balení tří kusů. Foto: Shutterstock [...]
Zákazníci v České republice by si velmi přáli, aby si konečně mohli kupovat prvotřídní zboží, jako je to naprosto běžné třeba v Polsku nebo v Německu. Ostatně, mnozí už hodili pomyslnou flintu do žita a vzdali představu, že si v tuzemsku pohodlně nakoupí. Na nákupy potom raději vyrážejí do ciziny, což je sice složitá anabáze, ale za kvalitní potraviny to zkrátka stojí. Zákazník může tápat Obzvlášť když vidíte, co jsou obchodní řetězce v Česku schopny nabízet. Státní zemědělská a potravinářská inspekce se sice snaží, ale zdaleka nedokáže zachytit vše. A když vidíte ty případy, které se zveřejní, rozhodně potom nemáte chuť v takovýchto obchodech nakupovat, jelikož víte, že tam na vás číhá mnohem více pastí. Tentokrát se opravdu “zadařilo” Albertu, který byl přichycen přitom, kterak prodává jeden ze svých prémiových a drahých sýrů v takovém stavu, že to snad ani není možné. “Potravinářská inspekce zjistila výskyt plísně u BIO polotvrdého sýru z Albertu,” uvedla SZPI. “Jedná se o potravinu Bio 50+ Goudse JONG ZACHT (BIO sýr polotvrdý mladý, plátky).“ Inspektoři pochopitelně poukazují na skutečnost, že taková potravina není vhodná ke konzumaci. Bohužel, řada zákazníků si v takovém případě vůbec nemusí být jistá, jelikož u některých sýrů je plíseň poměrně běžnou záležitostí. Tak tomu ale v tomto případě nebylo. Albert tento sýr prodává jako velkou pochoutku v Bio kvalitě. A jak to dopadlo. / Foto: SZPI Drahý a chycený sýr Jak to má ale zákazník poznat, když se bílá plíseň vyskytovala ve všech kontrolovaných baleních. Když si člověk není jistý u jednoho výrobku, podívá se obvykle, jak vypadají ostatní tohoto druhu. Pokud zjistí, že je plíseň všude, nabude dojmu, že jde v daném případě o standard takového sýra. Čtěte také: Do Česka se dostalo úplně prolezlé ovoce. Kupovali ho všichni. Hlavně ho ale nejezte, jinak to zle schytáte Je přitom zajímavé, že tento sýr se do Alberta dováží až z Nizozemska a jde o jeden z jeho prémiových produktů, za který si nechá také náležitě zaplatit. Za to se však zákazníkům odmění opravdovou lahůdkou. To snad nemůže být ani pravda. Foto: Shutterstock [...]

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *