
Na světlo vychází stále více otřesných praktik, které fungovaly v českých pobočkách KFC, a to pravděpodobně velmi dlouhou dobu. Řetězec svou vinu sice odmítá, ovšem velmi vágními floskulemi, přičemž okolnosti vypovídají spíše proti němu.
Projevila osobní statečnost
Investigativní reportér Jan Tuna zveřejnil druhou část své série o tom, jakým způsobem v tuzemsku KFC fungovalo. Podařilo se mu sehnat svědectví mnoha, zejména bývalých zaměstnanců. Ti ze společnosti odešli obvykle poté, co se nechtěli smířit s praktikami, které zde běžně fungovaly.
Jedna věc je skutečnost, že se zaměstnanci bylo zacházeno velmi nedobře. Byli například tlačeni k tomu, aby pracovali i nemocní, což pochopitelně není vůbec dobré, když jde o manipulaci s potravinami.
Ještě horší zjištění se však objevila kolem toho, že docházelo k přelepování štítků s datem spotřeby, kdy se toto datum posouvalo tak, aby se staré a mnohdy zkažené maso nemuselo vyhodit a mohlo se spotřebovat a prodat zákazníkům.
Tuto praxi jednoznačně potvrdila bývalá pokladní KFC. Ta dobře věděla, co se na její pobočce ve středních Čechách děje. Byť s tím nesouhlasila, nemohla s tím nic dělat. V některých případech ale poznala, že připravované maso je zkažené, a to třeba podle vůně, která se linula z kuchyně nebo dle toho, co říkali další zaměstnanci.
Na dotaz reportéra, jaký měla pocit z toho, když měla takový produkt prodávat například dětem, odpověděla poměrně překvapivě. “Starým lidem a dětem jsem to prostě neprodala. Řekla jsem jim, že jim to prostě neprodám,” uvedla zaměstnankyně, která dodala, že na kase byla sama nebo s kolegyni, a tak si to mohla dovolit. “Manažeři vždy o zkažené mase věděli,” dodala.

Lidem bylo zle
Pravdou je, že tato zaměstnankyně pravděpodobně řadu zákazníků ochránila před zdravotními obtížemi. Sociální sítě se v odkazu na aktuální kauzu plní svědectvími lidí, kterým bylo po požití jídla z KFC opravdu špatně.
Prodej zkaženého masa přinejmenším v jedné pobočce aktuálně potvrdila i Státní zemědělská a potravinářská inspekce. Řetězec se následně vymlouval, že maso bylo určeno k vyhození, ovšem podle všeho bylo naopak připraveno k podání zákazníkům.
Čtěte také: Kauza KFC eskaluje. Pobočky dostávaly echo o kontrolách. Mluví se o ukončení provozu v Česku
Zarážející je také skutečnost, že pobočky KFC v České republice provozuje jedna jediná firma. Nejde tak o systém franšízantů jako v případě McDonald’s, kde by například jeden z nich mohl pochybit. Provozovatelem je mezinárodní společnost AmRest, jejíž vedení i ve světle nových zjištění neustále opakuje, že jídlo připravuje výhradně z čerstvých surovin.
Foto: Creative Commons, zdroje: Jan Tuna Versus, autorský text
Za mě KFC prezentuje jen bordel, který zanechávají tupouni, co tam chodí o víkendu, v okolí mého bydliště.