02/05/2024

Pomalu, ale jistě nastává čas, kdy by si lidé měli vybrat a zaplatit svou letní dovolenou, pokud si chtějí ještě vybírat z té nejširší možné nabídky. Zkušenosti totiž ukazují, že v posledních letech je zájem o pobyty u moře opravdu vysoký a lukrativní zájezdy rychle mizí. Takzvané “last minute” pobyty už obvykle nabízejí jen velmi přebraný repertoár.

Otřesný hotel

Bohužel i dnes ale platí, že můžete snadno šlápnout vedle. Každoročně se i v České republice objeví kauza některé z cestovních kanceláří, a to klidně i těch velkých. Ty jednoduše vyberou nepříliš kvalitní hotel a potom tam posílají turisty ve velkém, což pochopitelně generuje obrovské množství stížností. Loni například hýbal Českem skandál, kdy jedna z cestovek posílala lidi do velmi omšelého a vybydleného tříhvězdičkového hotelu v Tunisku, který zde přitom prodávala jako čtyřhvězdičkový luxus.

Jak to také může dopadnout, nyní připomněl i deník Daily Mirror, který vylíčil příběh turisty Martina, jenž se vydal na dovolenou do tureckého letoviska Marmaris. Za pobyt vydal v přepočtu téměř 30 tisíc korun, což už slibovalo slušné zážitky, obzvlášť mimo sezónu.

Když ovšem dorazil na hotelový pokoj, nestačil se divit vlastním očím. “Na prostěradlech a matracích byla čerstvá krev. Pod matracemi to bylo nechutné a byly tu stopy něčeho, co vypadalo jako moč. Celé to bylo odporné a dělalo se mi zle jen z toho, že tam jsem,” vypověděl Martin.

Foto: Shutterstock

Cestovka nekomunikovala

Byl to hotel jako z pekla. Byl jsem bezprizorní v Turecku a cestovka odmítla cokoliv dělat. Ani částečnou refundaci nenabídla. Prostě odmítli odůvodněnou stížnost,” uvedl nespokojený turista.

Nakonec se musel ubytovat v jiném hotelu, avšak na své náklady, jelikož cestovní kancelář odmítla problém jakkoliv řešit. A to dokonce ani po jeho návratu. Tvrdila totiž, že si svůj příběh notně přibarvil a tak hrozné to nebylo. Nakonec pomohla až medializace, po které začala cestovka přeci jen couvat a nabídla kompenzaci.

Čtěte také: Chorvatsko už se chystá na Čechy. Takové ceny jste ještě neviděli, držte se

Z toho plyne důležité ponaučení. Je docela možné, že s vámi ani české cestovní kanceláře nebudou chtít řešit kompenzace za nepovedený zájezd. V takovém případě vše nafoťte nebo natočte a následně se obraťte na média. Využít můžete také serveru Epřehledně.cz, který se bude rád věnovat vašim stížnostem.

Foto: Shutterstock

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *