Řetězec s rychlým občerstvením McDonald’s přiznal, že se dopustil nepříjemné chyby vůči svým zákazníkům. V minulých letech se totiž pokoušel šponovat ceny na co možná nejvyšší úrovně, aby dohnal nebo dokonce předehnal inflaci.
Lidé přestali chodit
Nějakou dobu to fungovalo, jenže v posledních měsících začali zákazníci takzvaně “hlasovat nohama”, což vedlo k propadu návštěvnosti restaurací tohoto řetězce, a to nejen ve Spojených státech amerických, ale také v Evropě včetně České republiky.
Společnost poprvé od roku 2020 zaznamenala v rámci proběhlého čtvrtletí pokles tržeb. Zatím je to jen o jedno procento, ale vzhledem k prohlubujícím se problémům světové ekonomiky lze v dalších kvartálech očekávat ještě strmější propad.
Generální ředitel McDonald’s ve zprávě akcionářům přiznal, že to s cenami poněkud přepálili, přičemž teď musí pořádně brzdit. Ono to ale není zase tak jednoduché. Ceny už příliš snižovat nelze, jelikož by s tím byli nespokojeni franšízanti. Rozhodně se však nebudou zvyšovat a měly by nějakou dobu stagnovat.
“Zákazníci nás stále považují za výhodnou volbu vůči konkurentům, ale je jasné, že rozdíl se v poslední době snížil. Pracujeme na tom, abychom to urychleně zvrátili,” uvedl šéf firmy Chris Kempczinski dle serveru Axios.
Atraktivní cenové nabídky
Zákazníky chce řetězec přilákat zpátky výhodnými nabídkami. Ve Spojených státech amerických už přišel se zajímavou akcí, kdy zákazník dostane 4 položky z menu za cenu pěti dolarů. Jde o obdobu kuponů, které máme i v České republice.
Také v tuzemsku začal McDonald’s opět nabízet zajímavější kupony. Aktuálně je k mání například “týdenní deal” v podobě Big Mac menu s hranolky a nápojem, a to za cenu 125 Kč. Běžné menu přitom stojí přibližně 200 Kč. Dále lze potom získat dvě zmrzliny McFlurry za cenu jedné nebo oblíbený sendvič McChicken za pouhých 75 Kč.
Čtěte také: Okamžitě vraťte tuhle věc z Pepca, vyzval řetězec. Je to naprosto otřesné, co se tam prodává
Cílem výhodných nabídek a kuponů je především to, aby se opět navýšila návštěvnost restaurací, kdy se potom očekává, že si lidé koupí i něco dalšího. Případně je opět takzvaně “rozchodit”, aby zahrnuli návštěvu tohoto řetězce do svých pravidelných rutin.
Foto: Shutterstock