Že se něco takového chystá, na to upozorňovali různí experti už před časem. Ovšem teď se to začalo řešit na nejvyšší úrovni. V Evropské unii, tedy i v České republice, totiž zcela vážně hrozí, že řada starších vozidel bude již brzy zcela nepoužitelných, jelikož nesplní nově platné emisní normy na výfukové zplodiny.
Už je to tady
Asi nikde jinde se tato otázka neřeší tak vehementně jako právě v Evropě. Jde pochopitelně o konec automobilů se spalovacím motorem. Aktuálně platí, že od roku 2035 se už nebudou smět prodávat. To je ale ještě jedenáct let, kdy si je budete moci zakoupit, přičemž ke konci tohoto období se očekává obrovský zájem.
To samozřejmě povede k tomu, že se tu vozidla se spalovacím motorem budou vesele provozovat ještě dalších 20 let. A ačkoliv to nahlas nikdo neřekne, EU se to nelíbí a chce celý proces urychlit. To se jí může podařit tím, že zpětně určí jiné limity emisí, které se budou vztahovat na starší vozy.
To se právě teď děje. Německý ministr dopravy zcela nečekaně sepsal dopis na nejvyšší místa Evropské unie, ve kterém varuje před unijním plánem spočívajícím v tom, že aktuální testy zplodin aplikuje i na starší modely vozů. Do roku 2017 přitom platila jiná kritéria, která starší vozidla splňovala. Těmi novými by ale už neprošla, což by mohlo vést k tomu, že budou muset být stažena z provozu, jak upozorňuje deník Die Welt.
Hrozivé důsledky
“Milionům vozidel hrozí, že se nebudou moci používat,” píše zcela konkrétně ministr dopravy Německa dle deníku Bild. Jen v této zemi by to mohlo být až 8 milionů vozů. V celé Evropě to potom bude mnohonásobně více. Platí přitom, že čím starší vozový park, tím je tímto nařízením ohroženější. V České republice přitom jezdí auta s průměrným stářím více než 15 let.
Čtěte také: Nejhorší benzinky v Česku. Pokud tady natankujete, odděláte si šmahem auto
“Důsledky tohoto nařízení by nejen automobilový průmysl, ale také obyčejné občany, kteří si pořídili vozy s důvěrou ve stávající regulaci, zastihly zcela nepřipravené,” uvádí německé ministerstvo. Podle něj není jednoduše možné, aby se na starší vozy retrospektivně vztahovala nová regulace. Výrobci je totiž postavili tak, aby odpovídaly tehdejším zákonům a normám.
Foto: Shutterstock
A jaký limity mají letadla a tankery?
a k tomu co ten chemtraisl, co na nás sypou?
To můžou ???!!§§
A jaké limity platí pro armádu vždit jeden tank vyprodukuje během cvičení víc emisí než osobní auto za rok Ato je jeden tank kde je to ostatní a cvičení jsou stále pohyby voj. techniky
EU si myslí, že tady všichni kradené nebo co. Ať si EU políbí konečně p…l. debilové.
EU si myslí, že tady všichni kradené nebo co. Ať si EU políbí konečně p…l. debilové. Oprava: krademe
O zákazu starších aut musel napsat hloupý pisálek, který si
tímto způsobem vydělává a zároveň by měl být obžalován za
šíření poplašné zprávy a potom nastoupit se svou inteligencí ,
k lopatě.Jo za prachy jsou tito pisálkové napsat i, že nastane za měsíc 3 světová.
Tahle vláda se neda nazývat vládou ,je to banda psichopatu co se dostala Kmoci podvodem ,aby nechali lid a Republiku aby se zmatořila po covidu,tak dělají vše proto aby bylo ještě hůř. Stát jde proti lidu, šikanu od státu asi nikdo nečekal ,a kde je svoboda a nase prava ? V prdeli ,jsou to zrádci republiky .proto si budu jezdit auta se vyrobili a byli schváleny ,pro provoz .takze politici asi chcete mít vrakoviste před vládní budovou. Strana která vyhraje volby by měla vládnout na skousku , po roce by předložila výsledky plnění před volební slib ,a jejich plnění .po špatných výsledcích by stratili mandat a tím by se zabránilo dalším budoucím škodám ,co by napáchali v dalších let a vystřídali by je kdo byl na druhým místě aby nemuseli projít další volby .to by si dali politici větší pozor aby nepřišli o koryta