24/11/2024

Do tuzemského bankovního sektoru se ve velkém vrací nepopulární poplatky. Nějaký ten čas se mohlo zdát, že se je podařilo vymýtit, na čemž měla zásluhu především konkurence menších bankovních domů. Ty však postupně zjistily, že při stále sílící regulaci bank nejsou schopny generovat zajímavé zisky, a tak jednoduše zavřely nebo své podnikání prodaly velkým bankám.

Už je to tady zase

Banky v České republice se tedy začaly konsolidovat a oblíbení menší hráči v podobě Equa Bank, Hello Bank nebo Zuno Bank jednoduše skončili. Velké banky si díky tomu mohou dovolit opět účtovat poplatky, jelikož klienti nemají příliš možností úniku.

Pokud by dnes ještě existovala soutěž o nejabsurdnější poplatek, který banky účtují, pravděpodobně by se výhercem stala relativní novinka, která je tu přibližně rok. Nejde o nic jiného než poplatky účtované za zasílání potvrzovacích SMS.

Ještě relativně nedávno bylo naprosto běžnou praxí, že jste se přihlašovali do internetového bankovnictví nebo potvrzovali transakce právě pomocí kódu, který vám přišel do zprávy. Fungovalo to velmi dobře a spolehlivě. Tyto doby jsou ale pryč.

Moneta si za SMS účtuje poplatek ve výši 5 Kč.

Nepříjemné řešení

Například u Moneta Money Bank musíte za potvrzovací SMS zaplatit celých 5 Kč, u České spořitelny potom 3,5 Kč a u ČSOB je to 2,5 Kč. To jsou přitom částky, které si operátoři za SMSky účtovali někdy před dvaceti lety. Dnes jsou řešení pro hromadné odesílání zpráv výrazně levnější a pro banky v jednotkách haléřů.

Neexistuje příliš ospravedlnitelných důvodů, aby si banka za zprávu účtovala takovéto peníze. Bankovní domy nicméně argumentují tím, že chtějí, aby klienti nevyužívali potvrzovací SMS, ale aby jednotlivé úkony potvrzovali prostřednictvím mobilní aplikace.

Čtěte také: Největší česká banka varovala klienty. Mohou přijít o všechny úspory ze svých účtů

Já si žádnou aplikaci do telefonu instalovat nechci. Považuji to za bezpečnostní riziko. A teď na to doplácím, protože každý měsíc platím kolem 100 Kč za SMS,” říká pan Richard, který svůj bankovní účet využívá aktivně a teď za něj musí efektivně platit nemalou částku.

Foto: Shutterstock

2 názory u článku “Velká česká banka zavedla drsný poplatek. Češi toho mají plné zuby, tohle nemá obdoby

  1. Ježíši, to jsou zase kecy! Má pan Richard na vybranou? Má! Je to jeho rozhodnutí? Je! A jestli je stovka měsíčně tak obrovská částka…??? Můžete konkrétně uvést, kdo toho má “plné zuby”? Snad ten pan Richard, kterého jste si, Tomáši Mrkvičko, ze zoufalství okurková sezony, evidentně vymyslel….

  2. Myslím, že banky si snaží zvyšovat své zisky. V zahraničí, což vím od známých, si tyto poplatky mateřské banky našich bank neučtují. Bohužel, ne mnohý múze jít do bankovnictví pomocí mobilního George. Starší lidé prostě nemají chytrý telefon.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *