Elektromobilita zažívá zásadní průlom díky nové baterii od čínského výrobce Gotion, která se dokáže nabít na 80 % za méně než deset minut. Tento významný pokrok přináší baterie nazvaná G-Current, která je připravena k sériové výrobě a může výrazně změnit dosavadní vnímání elektromobilů. Dlouhé čekací doby u nabíjecích stanic by mohly být brzy minulostí, což by mohlo přilákat více lidí k přechodu na elektrická vozidla.
Technologie 5C a nové materiály
Baterie G-Current využívá technologii superrychlého nabíjení 5C, která umožňuje baterii o kapacitě 80 kWh nabíjet výkonem až 400 kW. Tento výkon znamená, že baterii lze teoreticky plně nabít za pětinu hodiny. G-Current pracuje s různými materiály, jako jsou lithium-železo-fosfát (LFP), lithium-mangan-železo-fosfát (LMFP) a nikl-kobalt-mangan (NCM), což zvyšuje její univerzálnost a účinnost.
Vysoká kapacita a dlouhý dojezd
Podle společnosti Gotion má baterie G-Current kapacitu více než 75 kWh a umožňuje dojezd přes 600 km. Tento dojezd je více než dostačující pro většinu denních potřeb řidičů, a to i při delších cestách. Baterie se také nabíjí na 90 % za pouhých 15 minut, což je významný krok vpřed oproti současným technologiím.
Další novinky od společnosti Gotion
Na 13. technologické konferenci společnosti Gotion byly představeny další dvě novinky: baterie Stellary na bázi NCM s válcovými články a polovodičová baterie Gemstone. Baterie Stellary se nabije na 70 % za pouhých devět minut, což umožňuje dobití na 350 km za pět minut. Tato baterie také efektivně odvádí teplo a je vybavena pokročilou technologií chlazení, což zvyšuje její bezpečnost a spolehlivost.
Polovodičová baterie Gemstone dosahuje energetické hustoty 350 Wh/kg, což je o 40 % více než u současných běžných lithiových baterií. Díky tomu nabízí delší dojezd a větší energetickou efektivitu. Gemstone má životnost přes 3 000 cyklů, což znamená, že může vydržet až 1 milion kilometrů během svého životního cyklu. Očekává se, že výroba této baterie začne v malých objemech v roce 2027 a masová výroba v roce 2030.
Investice VW do společnosti Gotion
Volkswagen Group (VW), která je klíčovým hráčem na poli elektromobility, investovala do společnosti Gotion High Tech přibližně jednu miliardu eur již v roce 2020. V následujícím roce VW svůj podíl navýšil na 26,5 %, čímž se stal největším jednotlivým akcionářem společnosti. VW plánuje v Číně prodat 1,5 milionu elektromobilů do roku 2025, což potvrzuje jeho závazek k rozvoji elektromobility na klíčovém čínském trhu.
Revoluční pokrok v elektromobilitě
Nová baterie G-Current a další inovace společnosti Gotion představují významný krok vpřed pro celý průmysl elektromobility. Krátké nabíjecí doby a vysoká kapacita baterií zvyšují komfort a uživatelskou přívětivost elektrických vozidel. Investice VW do společnosti Gotion ukazuje na důležitost této technologie pro budoucí směřování automobilového průmyslu.
To je hezké, ale stále nechápu, jak takový výkon přenést od zdroje k bateriím. Množné číslo schválně, protože bude nutné nabíjet několik aut současně na jednom místě…
A – kde vzít a NENIČIT planetu tím “dolováním” těchto nerostů??? Nebo snad rostou na stromě??????