Občané České republiky se opět dozvěděli, jak zodpovědně se zachází s jejich penězi. Zkrátka, když něco kupujete za cizí, je vám vlastně jedno, kolik to stojí. Jak jinak si totiž vysvětlit vznik nového loga pro město Hradec Králové, které přišlo na bratru 1,2 milionu korun. A ještě kolem toho představitelé města i grafického studia dělají haló, jakoby šlo o nějakou významnou událost.
Co to má jako být?
Nové logo Hradce Králové se přitom většině lidí nelíbí. “Vypadá to jako by to dělalo desetileté dítě v Malování. Rozhodně by to v jeho podání nedopadlo hůře než tato spatlanina,” říká například pan Miloš Kábele, který v tomto městě bydlí a rozhodně nesouhlasí s tím, jak se tu s veřejnými prostředky zachází.
Představitelé města to vidí jinak. “Jsme u něčeho velkého. Výsledkem soutěže je něco, co překračuje obvyklé standardy. Tento styl nejen sjednocuje, ale i oslavuje naše městské hodnoty a tradice,” rozplýval se při představování loga náměstek primátorky Lukáš Řádek, který zodpovídá rovněž za investice a tedy pravděpodobně i za tuto šarádu. Dodal také, že porota byla ohromena kvalitou předložených návrhů. Lidé se oprávněně ptají, jak tedy musely vypadat další návrhy, když ten vítězný je tak hrozný.
Ozval se i designér
“Samozřejmě k tomu, že jste udělali znak sestávající z bezpatkového písmena G boldem a k němu namalovali tři kolečka a čárku, je potřeba sesmolit nějakou slohovku o tom, kterak je to vlastně neuvěřitelně sofistikovaná věc, tahle primitivní dětinská blbost splácaná za půl hodiny v malování a pak napasovaná na existující šablonu korporátní identity,” uvedl k tomu velmi kriticky slavný český herní designér Daniel Vávra. Ten naráží také na nápadnou podobnost s logem dnes již neexistující banky Expobank, která donedávna v České republice působila.
Aby jen tak nemluvil do větru, v dalších desítkách minut dokázal vyšvihnout přibližně desítku smyšlených log pro česká města. A nutno říct, že byla rozhodně povedenější a hýřila nápady více, než to, co zvítězilo v Hradci Králové.
Čtěte také: Drahá Praha. Běžný člověk už si bydlení v hlavním městě nemůže dovolit
Bohužel stejné studio, které odevzdalo předražené logo, bude pracovat i na nových webových stránkách města. Lidé už se teď bojí, jak to dopadne a jaký majlant to bude zase stát.
Foto: Shutterstock
Pro příjemce pěkně utracené peníze za minimální dřinu asi.
Já se tady jenom zastavím a řeknu, že “zvládli byste ho za 5 minut v Malování” je tak stupidní argument, ze kterého je hlavně vidět autorovo nepochopení problematiky.
jo tak moh to udelat mladej za desitku v tom malovani… tady vidim potencial a zajimal by me celej manual identity, kterej spis stal za ty penize.;)
… Jako nápad s korunkou se mi líbí, jen jsem nějak nenašla důvod pro to G…?