16/09/2024

Naprosto neuvěřitelný případ aktuálně probíhá v prostředí tuzemských internetových obchodů. Ještě nikdy dříve se něco takového neodehrálo, a zákazníci jsou vcelku právem v šoku. Někdo si tu totiž nepěkně zahrál s jejich důvěrou a dobrou vůlí.

Lidé chtěli pomoct

Před pár dny totiž internetový eshop Brašnářství Tlustý, který dosud měl určitý kultovní status, oznámil nepříjemnou novinku. Prý krachuje a zbývá mu posledních pár dní. Z posledních sil jeho majitel poprosil zákazníky, aby se obchod a dílnu pokusili zachránit tím, že si u něj nakoupí.

Tato prosba byla skutečně vyslyšena. Spousta lidí si skutečně objednala nějaký ten kousek z nabídky společnosti, která přitom už se svým názvem nemá nic moc společného. Nejde už jen o brašnářství, jelikož nabídka je mnohem širší. A navíc ve firmě již nepůsobí její zakladatel Roman Tlustý, který z ní byl podle některých informací novým majitelem Ivanem Petrůvem vyštván.

Řada lidí poukazovala na skutečnost, že tento podnik už nemá s dřívější tradicí, na kterou se odkazuje, nic společného a že nový majitele je pouhý byznysmen, který chce jen vydělat co nejvíce peněz. Objevovaly se také stížnosti na to, že lidem nepřišlo zboží ani po 2 nebo 3 měsících od objednání. Stejně tak zaznívaly hlasy, že kvalita už není zdaleka taková.

Přesto byl nápor objednávek takový, že eshop v jednu chvíli spadl a byl nedostupný. Jen o pár hodin později se však ukázala zajímavá skutečnost. Někteří zákazníci totiž vyjadřovali obavy o to, že si objednají zboží u krachující společnosti.

Pěkný podfuk

Na to se jim dostalo zajímavé odpovědi od majitele. “Nikdo nekrachuje. Však jen potřebujeme práci. Jinak ten krach přijde. Kdo podniká, tak dobře ví, jak málo někdy schází,” uvedl majitel na facebookovém profilu firmy.

V tu chvíli si mnozí uvědomili, že byli podvedeni. Pod tlakem médií potom Ivan Petrův skutečně přiznal, že Brašnářství Tlustý žádný bezprostřední krach nehrozil. V původní výzvě se přitom hovořilo o tom, že může nastat do několika málo dní. Nakonec se ukázalo, že šlo jen o formu kreativní reklamy, kterou si chtěl obchod zajistit větší množství zakázek.

Čtěte také: Velký eshop obírá Čechy. Přijdete o desítky tisíc korun, lidé jsou naprosto zoufalí

Zákazníci si teď připadají zneužití a někteří právníci hovoří otevřeně o tom, že jde o podvodné jednání. Každopádně existuje možnost objednávku zrušit, pokud došlo k oklamání spotřebitele. Pokud jste tedy mezi nimi, obraťte se na eshop s žádostí o vrácení peněz.

Foto: Shutterstock

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *